برخورداری ۲۰۰۰ بیمار بشاگردی از خدمات پزشکی

پزشکان متخصص گروه جهادی شهید انصاری قم با فعالیت های بی شائبه خود در روزهای اخیر به ۲۰۰۰نفر از بیماران بشاگردی بصورت تخصصی خدمات درمانی و پزشکی ارائه کردند.
کد خبر: ۹۱۰۳۷۲۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، جهادگران با برگزاری اردوهای جهادی در مناطف محروم تمام هم و غم خود را برای توسعه فرهنگ محرومیت زدایی از چهره روستاها و شهرها به کار بسته اند بلکه بتوانند روزنه های امید را در دل ساکنان این مناطق ایجاد کنند.

جهادگران با انجام فعالیت های شبانه روزی و بی شائبه در زمینه های  عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در مناطق محروم تلاش می کنند تا بتوانند خدمات گسترده و بهتری را به اهالی این مناطق ارائه دهند.

شهرستان بشاگرد نامی آشنا نه تنها برای هرمزگانی ها بلکه برای تمام هموطنانمان در اقصی نقاط کشور است زیرا با وجود اینکه در سال های گذشته اقدامات مختلفی برای توسعه این منطقه انجام شده اما همچنان در محرومیت به سر می برد.

در سال های اخیر گروه های جهادی مختلف درون و برون استانی برای زدودن غبار محرومیت از چهره بشاگرد به روستاهای آن سفر کرده  و هر کدام از آن ها  تلاش کرده اند تا مرهمی برای زخم های مردمان این خطه از سرزمینمان باشند.

گروه جهادی شهید انصاری قم یکی از گروه هایی است که با هدف محرومیت زدایی از چهره بشاگرد و مردمانش پا به این منطقه گذاشته است تا بتواند بشاگرد را از صدر جدول محرومیت به خانه های پایین جدول بکشاند.

این گروه جهادی که متشکل از متخصصان دانشگاهی می باشد در شهریورماه سال جاری با تیم ۱۰۰ نفری متشکل ازپزشکان حاذق و ماهر فعالیت خود را آغار نمود.

پزشکان و متخصصان حوزه بهداشت دندان و دهان این گروه جهادی به مدت یک هفته در روستای خمینی شهر بخش گوهران شهرستان خدمات پزشکی لازم را ارائه کردند.

شهرستان بشاگرد در روزهای اخیر میزبان دوباره این گروه جهادی با حضور ۳۵نفر از متخصصان پزشکی، داندان پزشکی و فرهنگیان نخبه از دانشگاه های عالی کشور از قشر دانشجو، طلبه، فارغ التحصیلان و… است  که هر کدام در حوزه تخصصی خود خدمات صادقانه ای را ارائه می کنند.

گروهی که بر اساس افق و چشم انداز فعالیت خود را آغاز نموده درصدد است که در سال های آینده  بتواند در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعالیت ها و اهداف خود را دنبال کند.

 

سید محمد جواد اسدی، مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید انصاری قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حضور تیم ۳۵نفری از جهادگران در شهرستان بشاگرد اظهار کرد: در اردوی ایام فاطمیه ۱۵ پزشک متخصص در حوزه دندان پزشکی، چشم پزشک، اطفال و جراح و همچنین ۲۰ نفر نیروی فرهنگی حضور دارند.

وی افزود:این گروه جهادی کار خود را  در روستای سیت ماستی بخش گافر شهرستان بشاگرد از تاریخ یکم بهمن آغاز نموده است و تا هفتم بهمن ماه ادامه دارد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید انصاری قم با اشاره به ارائه خدمات پزشکی در روستاهای بشاگرد گفت: پزشکان این گروه به مدت ۴ روز، در روستای سیت و ماسیتی خدمات دانپزشکی ،اطفال ،زنان و زایمان و جراحی ارائه می دهند.

اسدی با اشاره به ویزیت ۲۰۰۰بیمار توسط پزشکان گروه جهادی شهید انصاری قم بیان کرد: جامعه هدف ما برای ارائه خدمات روستاهایی بود که از نظر زمانی با مرکز شهرستان بشاگرد ۲ساعت فاصله دارند.

وی افزود: باتوجه به اینکه وجود جاده های خاکی ونبود وسیله نقلیه از موانع بیماران برای رفتن بیماران به بیمارستان بود بنابراین روستای دور از مرکز شهر را در اولویت کار خود قرار دادیم.

مدیر گروه تیلغی جهادی شهید انصاری با اشاره به اینکه آب آشامیدنی آلوده و غیراستاندارد از اصلی ترین علل بیماری های دهان و دندان است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه اکثر ساکنان روستاها با مصرف آب آلوده دسترسی به پزشکان شهر ندارند لذا در این سفر بهداشت دهان و دندان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اسدی با تاکید بر اینکه هر جایی نیازمند کارجهادی باشد درآنجا حضور پیدا می کنیم، یادآور شد: شهریورماه امسال اردوی این گروه جهادی با حضور ۱۰۰نفر از پزشکان متخصص و فعالان فرهنگی در حوزه پزشکی و برنامه های فرهنگی نظیر یادواره شهدا، جشن غدیر، مشاوره های حوزه خانواده، ازدواج و تربیت فرزند برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تا حدودی از بار هزینه های درمانی اهالی این منطقه برداشتیم، تاکید کرد: علی رغم اینکه در سال های اخیر تغییر و تحولاتی در منطقه محرومی چون بشاگرد رخ داده است اما متاسفانه پیشرفت و توسعه آن ملموس نیست.
ارسال نظرات