انقلابی گری از مولفه‌های ذاتی حوزه‌های علمیه است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: انقلابی گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن از مولفه‌های ذاتی و وظایف اساسی و رسالت‌های بنیادی حوزه‌های علمیه است.
کد خبر: ۹۱۰۳۸۶۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام قاسم متقی‌نیا  امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام سیدمحمد صدری، قائم مقام بنیاد مسکن لرستان  که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به اینکه اسلام ناب را باید از مراجع تقلید، علما و فقها گرفت اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تاکید کردند که انقلاب و نظام را حوزه‌های علمیه به وجود آوردند؛ انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی بدون مجاهدت، رهبری و راهبری‌های حوزه‌های علمیه، علما و فقها به نتیجه نمی‌رسید.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: انقلابی گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن از مولفه‌های ذاتی و وظایف اساسی و رسالت‌های بنیادی حوزه‌های علمیه است.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: حوزه‌های علمیه نمی‌توانند سکولار باشد و نسبت به نظام اسلامی بی‌تفاوت باشند و هیچ روحانی نمی‌تواند خود را جدای از نظام اسلامی بدانند چرا که حوزه‌های علمیه سربازان نظام هستند و هیچگاه نمی‌توانند و نمی‌خواهند از نظام جدا باشند.

 متقی‌نیا با اشاره به حفظ قاعده نظام در زمان فعلی ما عنوان کرد: به  تاریخی که حاصل تلاش‌های همه انبیاء الهی، ائمه اطهار و علما است افتخار می‌کنیم، و باعث افتخار است که در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بعد از آن روحانیت پرچمدار بودند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تقدیم شهدا و ایثارگری‌ها حوزه‌های علمیه همیشه جلودار بودند و در راه دفاع از دین و نظام و ولایت تا آخرین نفس به فرمان ولی‌امر رسالت حوزه علمیه انقلابی بوده و است، گفت: دیگر رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت توجه به محرومین است؛ روحانیت اصیل همیشه درصدد تقابل با زالو صفتان رباخوار بوده و هست.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در رابطه با اینکه در کنار محرومان بودن ویژگی بارز مرحوم حجت الاسلام سید محمد صدری بود عنوان کرد: این روحانی فقید دارای ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری بسیار خوب بود؛ بار دیگر درگذشت ایشان را تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات