دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد در نامه به وزیر کشور:

تولید پوشاک با قاچاق ۲.۶ میلیارد دلاری نابود شده است/ به جای امنیت تولید، زمینه قاچاق امن شده است

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به وزیر کشور یاد آور شد: قاچاق سالانه ۲.۶ میلیارد دلاری پوشاک، کارآفرینی و تولید در این رشته را نابود کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۶۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد: قاچاق سالانه ۲.۶ میلیارد دلاری پوشاک، کارآفرینی و تولید در این رشته را نابود کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور و نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

سلام علیکم؛

با احترام همان گونه که مستحضرید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دی ماه 92 در مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد و علیرغم گذشت 5 سال از تصویب و ابلاغ،  گام‌های بسیار مهمی از این قانون راهگشا برداشته نشده و برخی از دستگاه‌های اجرائی اهتمام لازم را ندارند.

در هفته های اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اقدامی قابل تقدیر هرچند دیر هنگام اقدام به جمع آوری پوشاک قاچاق در برخی از فروشگاه ها نموده که با مقاومت هایی رو به رو شده است­، به نحوی که برخی مسئولین دولتی و بخش خصوصی نیز در رفتاری عجیب به حمایت از قاچاق فروشان پرداختند و با سنگ اندازی و ایجاد شبهات متعدد مانع این امر مهم شده‌اند و سرانجام در حالی که استانداری تهران باید حامی تولید، کارگر و کالای ایرانی باشد، در اقدامی دور از ذهن که موجبات بدبینی فراوان تولیدکنندگان و کارگران را در پی داشته است، طرح مبارزه با قاچاق پوشاک را متوقف نموده است.

مایه بهت و حیرت است در سالی که به نام کالای ایرانی مزین شده است و باید جذابیت های تولید سبب جذب سرمایه به بازار پوشاک ایرانی شود، در اقدامی متناقض به جای امنیت تولید، امنیت قاچاقچیان و قاچاق فروشان تضمین می شود که به راحتی بتوانند پوشاک قاچاق خود را بدون نگرانی و ریسک در سطح بازار عرضه کنند.

بازار پوشاک دارای ظرفیت اشتغال آفرینی برای 600 تا 700هزار نفر است ولی متاسفانه با توجه به 6/2 میلیارد دلار قاچاق پوشاک در سال گذشته نه تنها کارآفرینی انجام نشده است بلکه حداقل 260هزارنفر در این حوزه بیکار شده اند و این صنعت که چشم امیدی به بازار شب عید دارد را با مشکلات بیشتری روبرو نموده است.

لذا درخواست می شود:

1-طرح مبارزه با قاچاق پوشاک سریعا عملیاتی و برخورد قاطعی با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق شود تا درس عبرتی برای سایر قاچاقچیان و قاچاق فروشان محسوب شود.

2- سریعا علل توقف طرح بررسی و با عواملی که از سر ترس یا نفع مشترک با قاچاق فروشان اقدام به سنگ اندازی و توقف طرح نموده اند برخوردی جدی و عبرت آموز شود. رفتار غیرمسئولانه افراد مسئول در این حوزه نابخشودنی است زیرا علاوه بر ایستادگی در برابر مبارزه با قاچاق موجبات گستاخی بیشتر قاچاقچیان و قاچاق فروشان در برابر قانون در آینده را فراهم کرده‌اند و هم‌زمان سبب ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام شده اند. 

3- با عنایت به مخاطرات امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سلامت توزیع و یا بازتوزیع کالای قاچاق، پوشاک مکشوفه در زمانی مشخص و با حضور اصحاب رسانه به آتش کشیده شود تا مایه دلگرمی تولیدکنندگان و کارگران ایرانی شود.

قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی آمادگی خود را جهت همیاری با نهادهای مسئول در حوزه سلامت اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام می نماید و در صورت لزوم در جلسه ی حضوری توضیحات تکمیلی ارائه خواهد شد.

در ضمن گوشه‌ای از اهمیت مبارزه با قاچاق پوشاک به صورت مختصر به پیوست+   + ارسال می‌شود.

داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

ارسال نظرات