کمک 110 میلیارد تومانی خیرین حوزه سلامت به استان البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از کمک 110 میلیارد تومانی خیرین حوزه سلامت به استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۳۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

به گرارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حمید درفشی طی نشستی با اصحاب رسانه که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه بیمارستان‌های استان البرز نوسازی شده‌اند و در حال حاضر تحت عنوان مراکز درمانی نو و مجهز فعالیت دارند، اظهار داشت: طی عمر چهل ساله انقلاب در استان البرز موفق به تأسیس 17 بیمارستان در دو بخش خصوصی و دولتی شده‌ایم.

 کمک 110 میلیارد تومانی خیرین حوزه سلامت به استان البرز

وی به وجود سه هزار و ۵۳۰ تخت بستری و غیر بستری در البرز اشاره کرد و گفت: می‌توان دو هزار عدد از این تخت‌ها را در بخش دولتی برشمرد، همچنین حدود ۱۹۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای آموزشی، درمانی، بهداشتی و اداری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کرج به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه طی طرح تحول سلامت که در سه سال گذشته اجرایی شده است یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان تجهیز، بهره‌برداری و ساخته‌شده است، بیان کرد: در همین راستا آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش‌های دیگری نیز در سطح استان راه‌اندازی می‌شود که نیاز به نیروهای متخصص در این زمینه نیز احساس می‌شود.

درفشی با اشاره به اینکه ۱۳۰ تخت آی سی یو در بیمارستان‌های استان وجود دارد، ادامه داد: هیچ آماری وجود ندارد که بیماری در اثر نبود تخت آی سی یو به تهران منتقل شده باشد.

وی احداث سه بیمارستان با سه هزار تخت در استان البرز را هم راستا با افزایش سرانه درمان برشمرد و اضافه کرد: در این میان هزار و ۱۰۰ متخصص و فوق تخصص، ۱۴۵ آزمایشگاه تشخیص طبی، سه هزار پزشک عمومی و یک هزار و۲۰۰ دندان‌پزشک در این استان مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از احداث سه بیمارستان دیگر طی سه سال آتی خبر داد و یادآور شد: طبق این آمار ۳۰۰ تختخواب به شهرستان فردیس، ۲۶۰ تختخواب به بیمارستان سیدالشهدا و ۱۶۰ تختخواب به بیمارستان کمالشهر اضافه خواهد شد.

به گفته درفشی به ازای هر هزار نفر در استان البرز یک تخت بیمارستانی وجود دارد که این آمار در کشور ۱.۶ می‌باشد، اما پس‌از افتتاح مراکز یاد شده طی سه سال آتی سرانه تخت بیمارستانی در استان البرز به ۱.۹ خواهد رسید.

وی از احداث ۳۰ مرکز اورژانس در استان البرز خبر داد و گفت: ارتقای ناوگان اورژانس در استان البرز نیز به جد مورد پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از افزایش ۵۵ پایگاه اورژانس، ۱۱۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای، ۶۰ آمبولانس، چهار موتور آمبولانس، دو اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به استان البرز خبر داد.

درفشی همچنین به اهمیت توسعه دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: دندانپزشکی‌های سیار در استان به خوبی عمل‌ کرده‌اند؛ طبق آمار این سیستم در مناطق محروم به ۱۱ هزار بیمار ارائه خدمات رایگان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: خیرین حوزه درمانی ۱۱۰ میلیارد تومان به استان البرز کمک کرده‌اند همچنین بیش از ۹۵ درصد از مناطق شهری و روستایی البرز تحت پوشش شبکه سلامت می‌باشند که در این میان می‌توان به حضور ۲۴ پزشک، ۱۱۷ بهورز، ۷۹ پزشک و ۲۶ دندان‌پزشک در مناطق محروم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از وجود ۷۵ خانه بهداشت و ۹۳ پایگاه بهداشت روستایی در البرز خبر داد و گفت: همچنین ۷۸ مرکز خدمات جامع سلامت و ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق روستایی و حاشیه این استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

درفشی در پایان از تجهیز شش بیمارستان استان البرز به «ام. آر. آی» و «سی. تی. اسکن» خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌های البرز خدمات آزمایشگاهی ارائه خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها