معاون سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

نمونه قاچاق تمام کالاهای موجود در کشور موجود است

معاون سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باتصریح براینکه تقریبا از تمام کالاها نمونه قاچاق در کشور وجود دارد، گفت: به همین دلیل، حجم کالاهای قاچاق به کشور بسیار زیاد است.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۳۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع بنیان های ساختاری قاچاق کالا و حوزه های پر خطر و پر آسیب در فضای کنونی کشور و با حضور سردار مهدی ابوئی معاون سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی آنتن رفت.

سردار مهدی ابوئی در آغاز با بیان اینکه قاچاق یک معضل اقتصادی است، گفت: هم دولت و دستگاه های اقتصادی و همچنین مردم به ویژه کسانی که در حوزه تجارت خارجی کار می کنند، باید به این واقعیت برسند که یکی از مشکلات اساسی در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و تجارت خارجی، موضوع قاچاق است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در موضوع قاچاق هم در حوزه ورود و هم حوزه خروج مشکل دارد و در چند ماه اخیر، کالاهایی که در داخل، تولید داریم و مورد نیاز کشورهای همسایه است، با قیمت پایینی به این کشورها قاچاق می شود در حالی که این کالاها به شدت مورد نیاز مردم ایران است و سوخت یکی از این موارد قاچاق است که امسال، قاچاق این فرآورده مهم، به اوج خود رسید. در حال حاضر متوسط قاچاق سوخت به صورت روزانه 30 میلیون لیتر است.

معاون سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با رادیو گفت و گو با تاکید بر اینکه مسئولان نباید برای کم نشان دادن میزان قاچاق سوخت، آمارسازی کنند، عنوان کرد: مدتی قبل یکی از مسئولین استان سیستان اعلام کرد، حداقل روزی ده میلیون لیتر از مرزهای افغانستان و پاکستان قاچاق سوخت صورت می گیرد که رقم بسیار سرسام آوری است.

وی از کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور می شوند گفت و اظهار داشت: متاسفانه این کالاها به دلیل اینکه با قیمت کمی وارد شده اند، در آن سوی مرزها مشتری های خوبی دارند و در حال حاضر نیز بخشی از کالاهای قاچاق را این محصولات تشکیل می دهند.

سردار ابوئی با تصریح بر اینکه تقریبا از تمام کالاها نمونه قاچاق در کشور وجود دارد، گفت: کالاهای قاچاق شامل کالاهای ورود ممنوع و کالاهای مجاز می شوند و به همین دلیل حجم کالاهای قاچاق به کشور بسیار زیاد است. بعضی از کالاهای قاچاق مانند منسوجات، البسته، دخانیات، لوازم آرایشی، اسباب بازی و بهداشتی و لوازم یدکی از نظر حجم، بیشترین میزان قاچاق را تشکیل می دهند. همچنین در بازار شاهد انواع میوه های خارجی نیز هستیم در حالی که اساسا ورود آن ها ممنوع است.

ارسال نظرات