ترویج قرآن؛ راهی برای مقابله با معضلات اجتماعی

نماینده ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم چرا که قرآن کتابی برای تمام اعصارو قرون است که جامعه را به سعادت رهنمود می سازد .
کد خبر: ۹۱۰۵۰۵۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی در محفل انس باقرآن الیگودرز که به مناسبت دهه فجر برگزارشد گفت: ما هر چه  بخواهیم از سیاست، زندگی اجتماعی، فردی، اقتصادی و فرهنگی برای زندگی بهتر در قرآن کریم وجود دارد  .

وی افزود: ما نباید تلاوت قرآن را فراموش کنیم، زیرا با تلاوت کلام وحی هدایت به دست می آید و کوردلی کاهش می‌یابد و معرفت ما بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام لرستانی اظهار داشت: یکی از بلاهای امروز دنیای اسلام دوری از قرآن است و این باعث شده تا بعضی کشورهای مسلمان نسبت به وضعیت فلسطین و یمن  بی‌تفاوت باشند چراکه دشمنان بین ما جنگ و اختلاف شیعه، سنی و عرب به وجود می‌آورند و حکام دور از قرآن، دور از تعقل، فریب بازی کفار را می خورند و این در حالی است که قرآن تکلیف را برای ما معین کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: تنها کشوری که با تمام قدرت در مقابل این همه حجمه ها ایستاده  کشور عزیز ما است دستاوردهای انقلاب ما توسعه انسانی، رشد کمی و کیفی تولید ملی، توسعه زیر ساخت ها، پیشرفت های صنعت نفت، نظامی ودفاعی، پیشرفت های علمی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر هویت اسلامی و ایرانی و با تاسی از تعالیم عالیه اسلامی و توجه به قرآن است افزود: تاکید بر حاکمیت اسلامی به جای طاغوت و حضور بیگانگان،  تاکید بر توانمندی های داخلی، افزایش مشارکت مردم تاکید بر قانون محوری از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی است.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه محافل انس با قران عامل ایجاد بصیرت افزایی و ترویج سبک زندگی اسلامی هستند ، گفت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم چرا که قرآن کتابی برای تمام اعصارو قرون است که جامعه را به سعادت رهنمود می سازد .

وی برگزاری محافل قرآنی را موجب رشد معنوی در انسان دانست و افزود: قرآن سپری در برابر دسیسه های شیطان است و باعث آرامش روح و روان جامعه  می‌شود.

 

ارسال نظرات