با حضور دکتر عباس کریم زاده

برگزای همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کوهبنان

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور دکتر عباس کریم زاده در محل سالن استاد مطهری آموزش و پرورش کوهبنان برگزار گردید
کد خبر: ۹۱۰۶۱۹۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و کنگره سرداران و ۶۵۰۰شهید استان کرمان همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور دکتر عباس کریم زاده در محل سالن استاد مطهری آموزش و پرورش کوهبنان با همکاری  فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار گردید

در این مراسم عباس کریم زاده استاد دانشگاه گفت تربیت یک اصل اساسی است لذا خداوند پیامبران و ائمه را برای تربیت انسان فرستاد البته توجه به تربیت از کودکی ضروری است.

 

وی ابراز داشت تربیت در خانه و مدرسه رقم می خورد تاثیر والدین بر ما زیاد بود لذا آن چه خواسته والدین بود ما شدیم ولی الان بچه ها از دوستان،موبایل ،فضای مجازی و… درس می گیرند چون ما رابطه عاطفی تا سن خاصی با بچه ها داریم .

 

استاد دانشگاه بیان داشت ما باید روش درست تربیت را به کار ببریم و برای تربیت فرزندان خود بیشتر وقت بذاریم کاری نکنیم که آنان در دوران نوجوانی از ما روی گردان و جذب دیگران شوند .

 

وی خاطر نشان کرد بچه ها عموما به کودکی، بازی و تلاش علاقه دارند پس باید زمینه فعالیت آنها را رقم بزنیم البته وارثت و محیط در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند.

 

کریم زاده تصریح نمود ما بر روی محیط بیرون تسلط نداریم اما در خانه بر رفتار و کردار بچه ها نظارت داریم تلاش کنیم محیط خانه سرشار از امنیت، احترام ،محبت ،لطف و آرامش باشد تلاش کنیم جلوی فرزندان دعوا و درگیری نداشته باشیم .

 

وی خاطر نشان کرد فرزندان خود را با دیگران مقایسه نکنید چون مقایسه روح آدم را آزرده می کند تمام تلاش را در راستای تشویق و ترغیب آنان به کار ببریم تا استعدادهای نهفته آنان شکوفا گردد.

 

ایشان گفت احساس داشتن را از بچه ها نگیریم سعی کنیم با آنان بازی های کودکانه داشته باشیم و اوقات فراغت را در خدمت بچه ها باشیم قانون و مقررات خانه را خود رعایت کنیم تا فرزندان ما به این مهم عادت کنند.

 

استاد دانشگاه تاکید کرد تلفیق دین و علم می تواند در تربیت فرزندان اثر گذار باشد به فرموده پیامبر اکرم (ص) کودکان در  هفت سال اول زندگی امیر هستند و هفت سال دوم دوران فرمان بری است اما در هفت سال سوم فرزندان ما نقش مشاور دارند لذا در هر سه دوره به نظر و ایده فرزندان خود احترام بگذاریم .

 

وی بیان داشت در دوران تربیت فرزندان سعی کنیم رفتارهای غلط و دو گانه را کنار بذاریم و بهترین ها را برای فرزندان خود بخواهیم .

ارسال نظرات