خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

بیشترین فشار اقتصادی را مردم محروم تحمل می کنند

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در آیین افتتاح چهل هزار طرح عمرانی زودبازده گفت: بیشترین فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور بر مردم محروم وارد می شود نه بر کسی که حقوق 20 میلونی دارد.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۵۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم افزود: در این میان سوالی وجود دارد و آن هم این است که آیا «جنس و کالا کم است؟» خیر، کالا هست. مشکل این است که ما در سیستم توزیع و رساندن کالاها به دست مردم مشکل داریم. اگر شبکه‌ای باشد که اقلام را به مناطق محروم برساند فشار معیشتی کم می‌شود. مسائل عمرانی با دست مسئولان قابل حل است، اما به برنامه‌ریزی، هماهنگی و بعضاً به کمک برخی خیران نیاز دارد. در همین بحث مدارس اگر خیرین وارد عمل نشده بودند، ما مشکل داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی این سازمان، خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان بسیج مستغضفین حرکات مناسبی اتفاق افتاده است. از ابتدای تیرماه سال جاری نزدیک به ۶۰ گروه‌ جهادی در اکثر مناطق کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند. این جزو افتخارات ماست که یک مدیرکل به مسجد یک محروم می‌رود و با مردم صحبت می‌کند.

سردار خرم ادامه داد: از پروژه‌هایی که توسط فرمانده کل سپاه پاسداران به آن اشاره کرد، دو هزار و ۲۵۰ پروژه سهم استان آذربایجان شرقی در حوزه‌هایی مانند راه، برق و ساخت خانه محروم است. امسال قصد داشتیم ۱۵۰ خانه محروم در سال جاری بازسازی کنیم، اما مجدااً تصمیم گرفتیم که ۷۵۰ خانه محروم رت شروع و در چهلمین سال انقلاب آنها را ادامه دهیم. تلاش می‌کنیم حداکثر در شهریورماخ سال آینده این خانه‌های محروم را تحویل بدهیم.

وی به تشریح اقدامات سپاه عاشورا در ایجاد اشتغال پرداخت و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای ما، ایجاد کارگاه‌های اشتغال در مناطقی است که خودشان دارای تخصص هستند، اما نیاز به امکانات دارند. سعی می‌کنیم در این مناطق حداقل ۱۰۰ کارگاه اشتغال ایجاد کنیم تا افرا مشغول و خودکفا شوند.

سردار خرم اضافه کرد: در کشاورزی اولویت اساسی‌مان این است که آب‌بندها، مسائل اصلاح بذر و جایگاه برای دام و طیور را در نظر بگیریم و ۱۲۰ مورد پروژه‌های کشاوری را شروع کنیم. همچنین در طرح هادی برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد ۱۷ راه روستایی انجام شده است. ۷۰ خانه سلامت و مرکز بهداشت در کنار ۲۵ طرح آبرسانی و ۱۵ مدرسه روستایی هم در اولویت کارمان هستند.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان عنوان کرد: در بخش‌های مختلفی از جمله حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، آموزشی و بهداشتی ۲۲۵۰ پروژه در ۶ ماه به عنوان هدیه مسئولان زحمت‌کش استان با حضور گروه‌های جهادی آماده و تحویل مردم خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها