محرومیت زدایی از جنس درمان/ اعزام اکیپ پزشکی رایگان به همت سپاه بیجار به مناطق محروم

در سومین روز از دهه مبارک فجر، تیم درمان بسیج جامعه پزشکی شهرستان بیجار در قالب تیم شهید دکتر رهنمون به منظور کمک به محرومان به روستا‌های جعفرآباد بیجار اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۰۶۸۷۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یکی از اهداف انقلاب اسلامی، بالا بردن سطح سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر آحاد مردم به خدمات بهداشتی درمانی مناسب بود.

اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم یکی از اقدامات مهم سپاه بیجار در راستای محرومیت زدایی در روستا‌های این شهرستان است.

پزشکانی که در این مسیر گام برمی دارند علاوه بر آنکه به قول خودشان تکلیفشان را انجام می‌دهند، با برطرف کردن مشکلی از مشکلات مردم آرامشی خاص وجودشان را فرا می‌گیرد و در روستا‌ها خود را مفیدتر می‌بینند، چرا که اهالی برخی روستا‌ها دسترسی سریع به پزشک و دارو ندارند.

در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسئولان، اکیپ پزشکی درمانی شهید رهنمون به منطقه جعفرآباد بیجار اعزام شد.

فرمانده سپاه بیجار در حاشیه این اعزام در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: این اکیپ در راستای اجرای طرح شهید رهنمون وهمزمان با دهه مبارک فجر، با همکاری شبکه بهداشت و درمان بیجار جهت کمک به محرومین به روستا‌های منطقه جعفرآباد اعزام شد.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است، افزود: از مهمترین اهداف بسیج جامعه پزشکی خدمت به مردم مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان است.

شعبانی گفت: تیم جهادی شهید دکتر رهنمون با حضور در روستا‌های منطقه جعفرآباد به مدت یک روز با ویزیت بیش از ۲۰۰ نفر از روستائیان خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه بیجار تصریح کرد: این اکیپ بهداشتی و درمانی متشکل از، پزشک، ماما، تکنسین دارو و مشاوره بهداشتی و بهیار بوده که با حضور در روستای جعفرآباد به مدت یک روز به روستائیان ساکن درآن منطقه، خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

به گفته این مسئول: ویزیت رایگان در خانه بهداشت جعفرآباد و ارائه خدمات دارویی و درمانی از دیگر اقدامات این اکیپ می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ گروه از بسیج جامعه پزشکی بیجار به مناطق روستایی و محروم شهرستان اعزام شده اند و در این مناطق خدمات رایگان پزشکی و دارویی ارائه داده اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات