سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامي استان زنجان خبر داد:

طرح «زنجان، خیابان انقلاب» اجرا می‌شود

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی زنجان از آماده شدن طرح «زنجان، خیابان انقلاب» خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۷۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاري بسيج،امیر نعمتی در حاشیه نمایشگاه دستاورهای چهل ساله انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه يكي از رسالت‌های حوزه هنری ابلاغ و رساندن پیام‌های انقلاب با زبان هنر است، گفت: طرح «زنجان، خیابان انقلاب» به بررسی نقش روحانیون، اصناف، بازاریان، دانش آموزان به طور کلی اقشار مختلف را در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وي در ادامه با بیان اینکه هنر رساترین و گویاترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشمند است؛ افزود: حوزه هنری در زمینه رساندن پیام‌های انقلاب در رشته‌های مختلف هنری شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ادبیات در پی ابلاغ پیام انقلاب به مخاطبان است.

نعمتي ادامه داد: حوزه هنری توجه ویژه‌ای به انیمیشن و پویا نمایی معطوف ساخته و سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام می‌دهد چرا که هنر جدید و به روزی است و همچنین قابلیت‌های خوبی دارد.

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی زنجان،ادبیات را ابزاری دانست که به واسطه آن می‌توان مفاهیم ارزشمند اخلاقی، دینی و انقلابی را به مخاطبان منتقل کرد.

نعمتی با بیان اینکه در استان زنجان هنرمندان اهتمام ویژه‌ای در زمینه انتقال مفاهیم ارزشمند اخلاقی دارند، یادآور شد: به نظر می‌رسد علی رغم تمام فعالیت‌ها انجام شده و هنرمندان برجسته فعال در این حوزه کم کاری‌هایی شده و که جا دارد فعالیت جدی‌تری انجام شود.

اين مقام مسئول ادامه داد: تولید محتوا باید بخشی از دردهای جامعه را نشان دهد، هنری که امروز مخاطب نتواند با آن ارتباط بر قرار کند، مفید نخواهد بود.

وی اضافه کرد: هنری که با طیف و قشری از جامعه ارتباط بر قرار نکند و از بطن جامعه برنیامده باشد جایگاهی بین مخاطبان پیدا نخواهد کرد.
سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی زنجان با یادآوری اینکه حوزه هنری به محل جدید منتقل خواهد شد، گفت: با توجه ویژه‌ای که مسئولان امر در این زمینه دارند در بخش تخصیص اعتبارات حوزه هنری تا پایان سال در محل جدید مستقر خواهد شد.

نعمتی خاطر نشان کرد: با حمایت مسئولان فاز اول تا پایان سال جاری آماده استفاده خواهد بود و در سال جدید فاز دوم نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وي ادامه داد: فاز دوم محل جدید حوزه هنری شامل نگارخانه و کارگاه‌های ویژه هنری خواهد بود و در راستای تجهیز این محل با کمک حوزه هنری ستاد مرکز اختصاص خواهد یافت

ارسال نظرات