زرندی در حاشیه مراسم افتتاح طرح های صنعتی و تولیدی قم عنوان کرد

افتتاح 209 پروژه صنعتی،‌ معدنی و تجاری در دهه فجر/ لزوم حمایت از تولید صادرات محور

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : نیازمند مدل های ائتلاف بخش خصوصی در سرمایه گذاری ها هستیم تا مدل های جدیدی را برای همکاری بخش خصوصی در پروژه ها ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۰۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، سعید زرندی در مراسم افتتاح 38 طرح صنعتی ، معدنی و تولیدی در استان قم افزود: با این طرح بخش خصوصی علاقمند می تواند به صورت مشارکتی واحدهای تعطیل راکد و با ظرفیت پایین را راه اندازی کند.

زرندی با تاکید بر حمایت از تولید صادرات گرا گفت: از تنوع بازارهای صادراتی حمایت ویژه به عمل می آوریم و در این زمینه نیز مطابق فرمایشات رهبری و رییس جمهور ایجاد و حفظ اشتغال هم از اولویتهای اصلی کشوراست .

وی در ادامه خواستار پایین آمدن هزینه های تولید از سوی تولید کنندگان شد و افزود : هزینه های تولید به خاطر نوسانات نرخ ارز بالا رفته و در این زمینه واحدها با ابتکارات جدی تلاش کنند هزینه ها را مدیریت کنند
.
زرندی از تدوین دستورالعمل تولید بدون کارخانه خبر داد و افزود : این دستورالعمل به زودی نهایی و ابلاغ می شود .

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت همچنین از طرح این وزارتخانه برای تولید 10 میلیارد دلار کالا در کشور خبر داد و گفت : به دنبال این هستیم که طی دو سال آینده 10 میلیارد دلار از محصولاتی که الان وارد کشورمی شود را در داخل تولید کنیم ، محصولات هم استخراج شده و سنجش توانمندیهای داخلی هم در حال نهایی شدن است .

زرندی همچنین تعداد طرحهای افتتاحی در دهه فجر امسال را 209 پروژه صنعتی ،‌معدنی و تجاری با 25 هزارنفر اشتغال مستقیم اعلام کرد و افزود : در این تعداد طرح بهره برداری شده یا در حال بهره برداری در دهه فجر 37 هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است .

وی در ادامه با مقایسه پیشرفتهای تولیدی و صنعتی و تجاری کشورمان با ابتدای انقلاب اسلامی گفت : در سال 57 حدود 1500 واحد صنعتی در داخل کشور وجود داشت و اکنون 85 هزار واحد در کشور وجود دارد .

زرندی ادامه داد : همچنین در سال 57 تعداد معادن فعال کشور 190 معدن بوده که اکنون به بیش از 6 هزار معدن رسیده است.

وی آمار صادرات غیر نفتی ابتدای انقلاب را نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود : در سال 57 حدود 10 میلیارد دلار واردات صورت می گرفت در حالی که تنها در 9 ماهه سال جاری 33 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و 32 میلیارد دلار واردات به کشور انجام شده است .

به گفته معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، در سال 2019 و در تولید فولاد رتبه کشورمان از13 به رتبه 10 بهبود یافته و در ظرفیت خودروسازی نیز از رتبه 16 به 14 رسیدیم .

ارسال نظرات