مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی یزد:

فروش ۷۷ میلیارد ریالی اموال منقول در ۹ ماهه سال جاری

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی یزد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه اقتصادی، گفت: ‌در 9 ماهه امسال 77 میلیارد ریال اموال منقول در استان یزد به فروش رسیده است .
کد خبر: ۹۱۰۷۸۱۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

فروش ۷۷ میلیارد ریالی اموال منقول در ۹ ماهه سال جاریبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «علی نمازی» مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، اظهار داشت: درواقع رهایی از استعمار قدرت‌های بزرگ از مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در طول ۴۰ ساله انقلاب جمهوری اسلامی، افزود: این انقلاب علی‌رغم انواع مختلف توطئه‌های دشمنان بااقتدار به‌پیش رفته و به دستاورد‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف دست‌یافته ایم.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همدلی و همبستگی در برابر توطئه‌های دشمن با سربلندی ایستادگی کرده است، ادامه داد: نقش مهم رسانه برای مقابله با دشمنان از اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چنانچه در سال‌های اخیر با پیدایش فضای مجازی نقش و حضور رسانه‌ها در مقابله با دشمنان دوچندان شده است.
نمازی بیان کرد: درواقع تبیین اهداف انقلاب اسلامی توسط نسل اول به نسل‌های بعدی و همچنین زدودن غبار‌ها بر چهره انقلاب، درگرو اطلاع‌رسانی سریع است که با اقدام کارشناسانه رسانه‌ها صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول یادآور شد: کسب رتبه دوم نسبت تعداد تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در کشور، رتبه سوم استان یزد ازنظر تعداد پزشک به ازای هر هزار نفر از دیگر دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب است؛ همچنین تأسیس اولین مرکز تحقیقات و درمان ناباروری کشور در استان یزد از جمله افتخار بزرگی محسوب می‌شود که اکنون در این دیار به وقوع پیوسته است.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، تحولات اساسی در زمینه سرمایه‌گذاری بخش عمومی و دولتی در استان را از دیگر دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب دانست وتصریح کرد: استان یزد در این راستا به‌ویژه در امور زیربنایی و زیرساخت‌های تولید انرژی در جایگاه خوبی قرارگرفته است.
نمازی ادامه داد: استان یزد در زمینه استخراج سنگ‌آهن رتبه اول، رتبه چهارم در توسعه صنعتی کشور و در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه دوم را کسب کرده است.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی یزد، صادرات بیش از دو میلیون تن کالا در سال گذشته را ازجمله دستاورد‌های انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: در سال گذشته ۳۶ هزار تن کالا از این گمرک واردشده که ۴۰ درصد این واردات مرتبط با ماشین‌آلات و ۴۰ درصد نیز مرتبط با واردات مواد اولیه تولیدی بوده است.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد از کسب رتبه نخست شبکه بانکی استان یزد در کشور خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳ بانک در استان فعالیت دارند؛ همچنین بانک‌های استان رتبه پنجم کشور را در سرانه تسهیلات پرداختی در سیستم بانکی به خود اختصاص داده‌اند.
نمازی در مورد صنعت بیمه در استان یزد، بیان کرد: توسعه صنعت بیمه در استان با گسترش شبکه بیمه و ایجاد صندوق‌های ضمانت تخصصی در استان به وجود آمده است؛ همچنین در سال‌های اخیر حق بیمه سرانه و توسعه صنعت بیمه در استان ۵۵ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان در سال ۷۴ ایجاد شده است، اظهار داشت: این سازمان که به‌منظور ساماندهی قاچاق کالا و ارز ایجاد شده، فعالیت‌های خوبی را انجام داده است. همچنین کسب رتبه هشتم کشوری بورس منطقه‌ای یزد از حیث تعداد و ارزش سهام معامله شده در ۹ ماهه سال جاری از افتخارات این بخش محسوب می‌شود.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد از فروش ۷۷ میلیارد ریالی اموال منقول در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی و مدیریت سپرده دستگاه‌های اجرایی از دیگر اقداماتی است که منجر به ساماندهی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سپرده دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در بخش امور مالیاتی ۵۲۷ پرونده طی ۶ ماه اخیر مورد رسیدگی قرار گرفته که در نهایت ۲۴۰ مورد از این پرونده‌ها به تهران ارسال شد، برای ۱۱ مورد رای صادر شده، ۳۴ مورد برای کارشناس ارسال شده و ۲۴ مورد نیز مختومه اعلام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات