فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) :

والفجر 8 پیچیده ترین و موفق ترین عملیات دفاع مقدس بود

سردار اکبری گفت: رزمندگان شجاع تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری کارنامه درخشانی در عملیات والفجر8 دارند.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۷۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین گرامیداشت روز حفاظت و عملیات والفجر8 در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با حضور مسئولین، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و سربازان گمنام امام زمان (عج) برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم، به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب علوی و فاطمی است و ریشه در قیام امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، افزود: انقلاب اسلامی ایران  ان شاءالله زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی، با اشاره به اینکه حفاظت اطلاعات نقش مهمی در دوران دفاع مقدس بویژه عملیات والفجر 8 داشته است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان این عملیات بزرگ، اظهار کرد: روز حفاظت اطلاعات متعلق به افراد خاص نیست، باید این روز و مناسبت مهم را به همه کسانی که در هشت سال دفاع مقدس تلاش کردند و با رعایت نکات حفاظتی و اصل غافلگیری از نفوذ دشمن در بین نیروهای خودی جلوگیری کردند، تبریک گفت.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: موفقیت عملیات بزرگ والفجر 8 مرهون رعایت نکات حفاظتی و تکیه بر اصل غافلگیری دشمن و هجوم همه جانبه رزمندگان دلاور به خط دشمن بود که با تکیه بر قدرت لایزال الهی و قدرت ایمان و معنویت با تأسی از مکتب عاشورا و رمز مقدس یافاطمه الزهرا سلام الله علیها انجام شد، که امسال نیز سالروز این عملیات با ایام فاطمیه تقارن یافته است.

وی، گفت: تیپ همیشه سرافراز قمربنی هاشم علیه السلام نیز در عملیات والفجر 8 جناح راست این عملیات را بر عهده داشت که با حضور 5گردان دلاور و تقدیم 200 شهید و یکهزار و 250 مجروح، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت و به گفته فرماندهان ارشد سپاه، اگر رشادت های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری نبود، چه بسا جان 60 هزار نفر از نیروهای وارد شده به فاو در خطر می افتاد.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از لحظات جنگ تن به تن رزمندگان گردان یازهرا سلام الله علیها در عملیات والفجر 8 ، رشادت های گردان های امام سجاد علیه السلام، حضرت امیر علیه السلام و ...، از جمله رده های پشتیبانی در این عملیات را خاطرنشان کرد.

سردار اکبری؛ تأکید فرمانده وقت کل سپاه برای حضور مستمر حداقل یک گردان، یا گروهان و یا حتی یک  دسته از رزمندگان تیپ همیشه سرافراز 44 قمربنی هاشم علیه السلام در خط مقدم بعد از عملیات را نشانه اعتقاد فرماندهان ارشد سپاه به ایستادگی رزمندگان این یگان دانست.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، عملیات والفجر 8 را پیچیده ترین و موفق ترین عملیات دوران دفاع مقدس دانست که رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در این عملیات کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند و تصریح کرد: خدا را شاکریم که بهترین دوران عمرمان را در دفاع مقدس و دفاع از انقلاب سپری کرده ایم.

این مقام ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: همین جا اعلام می کنیم که امروز نیز رزمندگان عزیز و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری همچون دوران دفاع مقدس، هرجایی که سلسله مراتب فرماندهی تشخیص دهند، آمادگی حضور و اجرای مأموریت های محوله را دارند.

سردار اکبری، به فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) پیرامون سپاه اشاره کرد و افزود: رضایت فرمانده معظم کل قوا از سپاه و فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، مدال افتخاری برای همه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی، تأکید کرد: قطعاً همه کسانی که حافظ انقلاب اسلامی و کشور هستند، مورد تهاجم همه جانبه دشمنان انقلاب قرار می گیرند و هجمه های سنگین علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به خاطر مأموریت و رسالت این نهاد در حفاظت از انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن است.

وی، کارنامه درخشان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در هشت سال دفاع مقدس، ایجاد امنیت پایدار در مرزهای شمالغرب، جنوب شرق و جنوب غرب کشور را یادآوری کرد و افزود: تقدیم 13 شهید دفاع از حرم آل الله و اینکه اولین شهید بسیجی جبهه مقاومت(شهید علی عسگری طاقانکی) و اولین شهید جامعه پزشکی دفاع از حرم اهلبیت(شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی) و اولین شهید بسیجی مهندس(شهید احمد قاسمی کرانی) و شهیدانی همچون سدرار شهید عزت الله سلیمانی مرغملکی و شهید علی طاهری و ...، از افتخارات استان چهارمحال و بختیاری می باشند.

گفتنی است: کارگاه بیان نکات حفاظتی با حضور یکی از کارشناسان حفاظت اطلاعات پایان بخش این همایش در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات