عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت‌ها در اجرای مصوبات ضعیف عمل می‌کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بسیاری از دستاورد‌های بزرگ انقلاب همانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به علت همراهی هر روزه با مردم مورد توجه ما قرار نمیگیرد.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۱۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در جمع مردم شهرستان محلات گفت: شهدای دفاع مقدس با خون خود نهال انقلاب را سیراب کردند و انقلاب اسلامی امروز به درخت تانوری تبدیل شده که جریانات انقلابی جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوانی که امروز گریبان گیر کشور شده است، امروز باید دستاور‌های انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم چرا که بسیاری از دستاورد‌های بزرگ انقلاب به علت همراهی هر روزه با مردم مورد توجه ما قرار نمیگیرد.

زاهدی با اشاره به "استقلال"، "آزادی" و "جمهوری اسلامی" به عنوان سه شعار اصلی انقلاب اسلامی بیان کرد: حرکت انقلابی مردم اسلامی ایران با این سه شعار آغاز شد و زمانی که این شعار در سراسر کشور داده میشد، کسی باور نمی‌کرد این شعار‌ها به منصه ظهور برسد و امروز بررسی دست یابی به این سه شعار برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی لازم و ضروری است.

این نماینده مجلس در تشریح استقلال کشور گفت: دولت‌های ایران قبل از انقلاب، دست نشانده آمریکا بودند و مستشاران آمریکایی در ریز و درشت تصمیمات کشور دخالت داشتند و زمانی که با نوکری آمریکا مسئولیت ژاندارمی منطقه را بر عده داشتیم، نفت ما در خدمت رژیم صهیونیستی علیه اعراب بود و در حنگ ۶ روزه اعراب با رژیم صهیونیستی، ایران به دستور آمریکا تامین کننده سوخت جنگنده‌های اسراییلی بود.

وی افزود: واگذاری بحرین که زمانی استان چهاردهم کشور بود توسط محمدرضا به انگلیس به دستور آمریکا انجام شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وابستگی کشور در بعد بهداشت و درمان یادآور شد: زمانی در تمامی مراکز استان‌ها پزشکان هندی، بنگلادشی و فلیپینی در حال فعالیت بودند و ما در پزشکی و بهداشت و درمان هم وابسته بودیم، ولی امروز با تکیه بر خود و مردم توانسته علاوه بر پرورش پزشکان بومی و تامین نیاز کل کشور تعداد بیشماری پزشک را نیز برای طبابت به سایر نقاط جهان صادر کرده است.

زاهدی ادامه داد: امروز ایران متکی به خود و متکی به مردم است و آرمان خواهی مردم انقلابی ایران با همه انقلاب‌ها متفاوت است و به همین دلیل آمریکا جنگ صدام علیه ایران را به راه انداخت و همه کشور‌ها در حمایت از صدام علیه ایران وارد جنگ شدند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در جنگ تحمیلی اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور از ایران جدا شود و کشوری که در زمان جنگ حتی سیم خاردار وارد میکرد امروز تمامی تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور را تامین میکند و این در حالی است که به خاطر بیان هر روزه این دستاوردهای، اهمیت آن‌ها را به خوبی درک نمیکنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم گیری ایران در منطقه تصمیم گیری بیان کرد: ایران در گذشته تنها نوکر آمریکا بودیم و در حالی است که امروز ایران و انقلاب اسلامی اجازه نداد سوریه و عراق با نقشه شوم مستکبران اشغال شود.

زاهدی همچنین با اشاره به نتایج ارزیابی موسسات بین المللی گفت: امروز ایران جزو ۷ قدرت جهانی در بحث اقتدار است و این در حالی است که همیشه تحریم بودیم و با ایستادگی روی پای خود توانسته‌ایم به این جایگاه برسیم و استکبار بر همین اساس از ایران واهمه دارد و به همین دلیل آمریکایی که در گذشته از شعار گزینه نظامی برای مقابله با ایران استفاده میکرد، امروز به هیچ وجه جرات گفتن چنین سخنی را ندارد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود آزادی را یکی دیگر از دستاورد‌های مهم کشور دانست و بیان کرد: در حالی که در رژیم گذشته شاهد خفقان شدید بودیم، اما امروز در بُعد آزادی‌های اجتماعی و سیاسی به جایی رسیده ایم که عده‌ای به خود اجازه میدهند به تمامی ارکان نظام، حتی خود نظام و اسلام اهانت کنند.

وی ادامه داد: در بُعد انتخاباتی نیز در طول ۴۰ سال گذشته تقریبا در هر سال یک انتخابات آزاد برگزار شده و مردم خود سرنوشت خود و کشور را تعیین میکنند.

زاهدی همچنین در تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بُعد جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار مردم سالاری دینی در کشور به راه افتاد و اگرچه عملکرد برخی دستگاه‌ها خیلی قابل قبول نبوده، اما امروز شاهد حاکم شدن قوانین اسلامی بر همه ارکان کشور هستیم و تمام ارکان نظام با رای مستقیم یا غیر مستقیم، توسط مردم تایین میشوند.

وی درپایان گفت:در بحث انرژی اتمی امروز علاوه بر چرخه کامل سوخت هسته‌ای، چرخه کامل تولید، پرتاب، هدایت و بهره برداری از ماهواره در کشور وجود دارد و این دستاورد به ما قدرت اشراف اطلاعاتی داشته باشیم و امروز ما باید قدردان دستاورد‌های انقلاب باشیم.

 

 

ارسال نظرات