دبیر کانون های فرهنگی مساجد استان تهران:

کانونهای مساجد پرچمدار جریان قوی فرهنگی در جامعه هستند

خبرگزاری بسیج: نشست هم اندیشی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ری، شامگاه 15 بهمن ماه همزمان یا دهه مبارک فجر در مسجد فیروزآبادی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۳۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی قدیریان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در سخنانی با اشاره به ایجاد جریان قوی فرهنگی و مذهبی در جامعه توسط کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد: حضرت امام خمینی (ره) سمبل این حرکت عظیم است و مدیران کانون های مساجد بدانند که فعالیتشان در امتداد راه امام راحل (ره) است و پرچمدار نهضت انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: مجموعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد وظیفه دارند که با محوریت مساجد، اقدامات فرهنگی موثری در جامعه به ویژه برای جوانان انجام دهند تا با تهاجم فرهنگی دشمن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مقابله کنند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده هرچه بهتر از ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را قشر نوجوان و جوان تشکیل می دهد، می توان از این فرصت در ارتقای سطح فرهنگ و هنر جامعه استفاده کرد.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در ابتدای این مراسم گفت: شهرستان ری با 92 کانون فرهنگی و هنری، پس از شهر تهران بیشترین ظرفیت را در بین شهرستان های استان تهران دارد.

وی اضافه کرد: حدود 200 مسجد در سطح شهرستان ری قرار دارد که نیمی از آنها دارای کانون فرهنگی و هنری است و در تلاش هستیم تا این کانون ها در مساجد بیشتری تاسیس شوند و به مردم خدمات فرهنگی و هنری ارائه دهند.

در ادامه، مدیران کانون های مساجد شهرستان ری به ارائه نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

ارسال نظرات