اهدای جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به نویسنده اهل شهرری و پدر علم قنات ایران

خبرگزاری بسیج: استاد «جواد صفی نژاد» پدر علم قنات ایران و از مفاخر معاصر شهرری، جایزه سی‌ و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۳۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و ششمین دوره جایزه جهانی کتاب سال همزمان با دهه مبارک فجر 1397 با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان موسسه خانه کتاب در تالار وحدت برگزار شد.

کتاب «کاریز در ایران و شیوه‌های سنتی بهره‌گیری از آن» تألیف استاد جواد صفی‌نژاد از میان ۵۲هزار و ۸۰عنوان کتاب چاپ اولی در سال ۹۶و در بخش «معماری و شهرسازی» انتخاب کتاب سال برگزیده شد.

گفتنی است، جواد صفی نژاد در نهم‌ شهريور ۱۳۰۸شمسي در شهرری دیده به جهان گشود. وی علاوه بر تدریس در دانشگاه های ایران و خارج از کشور، همکاری با موسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي دانشگاه تهران، همكاري در تاسيس و عضو كادر موسسه مطالعات و تحقيقات عشايري همكاري با موسسه شرق شناسي دانشگاه مونيخ در بخش ايران شناسي، همكاري با پژوهشكده مردم شناسي سازمان ميراث فرهنگي در کارنامه وی به ثبت رسیده است.

 از فعاليت هاي پژوهشي استاد صفي نژاد در طي اين سال ها مي توان به مطالعات ميداني در ميان تركمن ها و شاهسون ها و مناطقي از كهگيلويه و بويراحمد، سبزي كاري و سبزي كاران شهرري، پيشينه جغرافيايي و تاريخي شمال خراسان، انجام منوگرافي متعدد، كار بر روي موضوعاتي چون قنات، بنه، نظام هاي زراعي، نظام هاي آبياري و اسناد عشايري در ايران اشاره كرد.

وی علاوه بر انجام طرح های تحقیقاتی متعدد، 50 جلد کتاب به نگارش درآورده است و از وی  38 مقاله در مجلات معتبر علمي منتشر شده است.

 

 

ارسال نظرات