یادداشت به قلم دکتر سمیرا دهقانی

تحلیلی برافتخاراعظم و خسارات محض در چهل‌سالگی انقلاب

افتخار اعظم آن است که سربازان آمریکایی به گریه و درماندگی در خلیج‌فارس وادار می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۱۰۲۵۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سمیرا دهقانی رییس دانشگاه آزاد قروه امروز و در یادداشت جدید خود اینگونه نوشته است:

امروز که کام ملت از خروجی دیپلماسی التماسی و ناکارایی‌های مدیریتی سازمان‌دهی شده در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی تلخ گردیده است، همچنان غرور ملی درخاکریزهای دیگر به چشم می‌خورد که مرهمی بر زخم ملت می‌باشد.

ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان خاک‌ریزهای غرور ملی هستند که امروز هدف تیرهای نامرئی داخلی و خارجی برای تضعیف و تسلیم قرار دارند، اما قهرمانانه دستاوردهای عظیم خود را رونمایی می‌نمایند.

بخشی از فتنه اکبر برای تضعیف و تسلیم فرزندان انقلاب در سپاه پاسداران و ارتش قهرمان طراحی‌شده است که به‌وضوح تلاش‌های منافقانه داخلی برای انجام آن دیده می‌شود.

نتیجه مذاکره با شیطان بزرگ و تضمین امضای کری، امروز این است که ملت برای گوشت دولتی صف‌های طولانی می‌بندند و شک نباید کرد که نتیجه دل‌خوشی به اروپا و کانال‌های مالی نمایشی اروپا هم آن خواهد شد که مردم برای دریافت نان دولتی صف‌های طولانی ببندند!

اگر امروز نتیجه استراتژی‌های مذاکره با شیاطین بین‌الملل به باتلاقی برای ملت تبدیل می‌شود به آن خاطر است که سنت خداوند در این موضوع جاری است که سازش و مذاکره با کفر چیزی جز درماندگی و خسارات محض نخواهد داشت.

سیری در تاریخ شاهنشاهی و پادشاهان نه‌چندان دور این سرزمین به عینه این خسارت‌های محض را نشان می‌دهد که امروز کسانی افتخارات این پادشاهان به دلیل بی‌اطلاعی افکار عمومی به رخ ملت می‌کشند. گوشه‌ای از خسارت محض تاریخ دوران قاجار بیان می‌گردد تا خیمه‌ شب‌ بازی پادشاهان وقت این سرزمین آشکار گردد:

دوره فتحعلی شاه: قراردادهای گلستان و ترکمانچای و جدا شدن گرجستان و آذربایجان از ایران، مساحت سرزمین‌های جداشده دویست و هفتاد و سه هزار کیلومتر مربع

دوره محمدشاه: اشغال خارک توسط انگلیسی‌ها و جدا شدن افغانستان از ایران،مساحت سرزمین‌های جداشده ششصدوسی و هشت هزاروسیصد و هفده کیلومترمربع

دوره ناصرالدین‌شاه: عهدنامه آخال و گلداسمیت و جدا شدن ترکمنستان از ایران

دوره رضاشاه: عهدنامه سعدآباد که خط مرزی عراق و ایران به زیان ایران تمام شد و اروندرود به عراق واگذار شد، آرارات به ترکیه و سرچشمه هیرمند به افغانستان بخشیده شد.

دوره محمدرضا شاه: بحرین بخشیده شد و جزایر آریایی و زرکوه نیز به امارات واگذار شد.

اما تاریخ بعدازاین دوران ننگین و نوکری اجنبی شاهد جنبش جدیدی در این سرزمین بود که بعد از هشت سال جنگ نابرابر یک وجب خاک به دشمنان خارجی بخشیده نشد و امروز بار دیگر عده‌ای کمربسته‌اند که دوران ننگین تاریخی را احیا نمایند و از کانال‌های مختلف ملت را به سمت باتلاق‌های گذشته سوق دهند.

افتخار اعظم در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی باید در خاک‌ ریز سپاه پاسداران و ارتش قهرمان این سرزمین مشاهده کرد که سردار سلامی بیان می‌دارد ما محدودیت فنّاوری برای افزایش برد موشکی و توان تخریبی نداریم و اگر امروز در فواصل خاص این فنّاوری استفاده می‌شود فقط به خاطراستراتژی‌های نظامی است نه به خاطر عدم توانمندی در افزایش برد و قدرت تخریبی موشکی.

اگر امروز دیگر خبری از ترس و واهمه در مقابل مستکبران نیست بخاطرهمین افتخار اعظم در بخش نظامی و روحیه شهادت‌طلبانه مدافعان این انقلاب است.

افتخار اعظم آن است که سردار جعفری با رویکردی متفاوت که خود نوید خبرهای خوب برای ملت است با انتقاد از سیستم‌های دولتی و شیلات می‌گوید: به بسیج و سپاه دستورات لازم صادرشده است تا از مردم مستضعف جاسک و بهره‌برداری آنان از دریا حمایت شود.

افتخار اعظم آن است که جنگ با اسرائیل به‌اندازه یک عملیات بیت‌المقدس زمان‌بر و هزینه‌بر نیست و قبل از اینکه آمریکایی‌ها به داد اسرائیل برسند، اسرائیل محو شده است.

افتخار اعظم آن است که رزمندگان دلاورحشدالشعبی مانع ورود آمریکایی‌ها به منطقه می‌شوند و با سد راه شدن، آمریکایی‌ها جرات ادامه مسیر ندارند.

افتخاراعظم آن است که سربازان آمریکایی به گریه و درماندگی در خلیج‌فارس وادار می‌شوند.

افتخار اعظم آن است که دیگر ملت ایران تنها نگهبان این انقلاب نیستند بلکه ملت‌ها و جبهه‌های مقاومت نیز برای پشتیبانی این انقلاب قد علم کرده‌اند.

افتخار اعظم آن است که ناوهای دریایی آمریکایی‌ها در مقابل توان موشکی ایران اسلامی آهن‌ پاره‌ای بیش نیستند.

افتخار اعظم آن است که قدرتی در این سرزمین ایجاد شده است که نه‌تنها تمامیت ارضی خود را حفظ می‌نماید و یک وجب خاک این کشور به یغما نمی‌رود، بلکه تمامیت ارضی کشورهای مسلمان منطقه را نیز محفوظ می‌نماید.

افتخار اعظم این است که تهاجم محدود به پاسخ محدود، دیگر ختم نمی‌شود.

افتخار اعظم این است تهاجم دوباره اسرائیل، به محو کامل او می‌انجامد.

افتخار اعظم این است که پروژه‌های سدسازی و پالایشگاهی و هر پروژه‌ای که توان دولت‌ها در آن نیست، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمترین هزینه انجام می‌گیرد.

افتخار اعظم آن است که به دانش روز هسته‌ای چنان دست‌یافته شود که دشمنان به تلاطم برخیزند.

افتخار اعظم آن است که ارتش همواره در بلایای طبیعی خود را محصور در پادگان‌هانمی‌نماید و به یاری فوری ملت می‌شتابد.

با کدامین تفسیر و تحلیل منطقی می‌توان دستاوردهای عظیم این انقلاب را با دوران ذلیلانه گذشته این مرز وبوم مقایسه نمود و همه باید آگاه باشند اگر امروز در بخشی از حوزه‌هاازجمله اقتصاد به بن‌بست‌های قابل‌تأمل برخورد کرده‌ایم،به خاطرتفکر تاریخی تظلم خواهی از دشمن در برخی از شریان‌های اجرایی این کشور است.

برجام و هر قرارداد دیگر بین‌المللی تا زمانی که قدرت ساختاری داخلی آن تثبیت نشود و در مقابل طرف‌های خارجی با التماس و توهم صحبت نمود چیزی جز خسارات محض نخواهد داشت. اگر امروز مورد تمسخر کشورهای عربی برای صف گوشت قرار می‌گیریم همه و همه نتیجه بی‌توجهی به خطوط انقلاب اسلامی است.

اگر امروز می‌گویند توافق با آمریکا به‌اندازه جوهر روی کاغذ آن توافق ارزش ندارد، فردا هم خواهند گفت توافق با اروپا به‌اندازه خط‌خطی کودکانه بی‌ارزش است! اما آن زمان دیگر زمانی برای جبران نیست و خاک‌ریزه ایکی‌یکی تصرف شده‌اند.

اگر امروز دغدغه است تا چه زمانی بنزین گران می‌شود، گفته می‌شود تا زمانی که مردم تحمل داشته باشند، این همان افشای نتیجه توجه ملت به فعالیت‌های نمایشی و تبلیغی است که کام مدعیان با افتخار از آن سخن می‌گوید.

راه نجات جز بازگشت به خود و ظهور مجدد نیروهای مجاهد و انقلابی در عرصه‌های مختلف نیست. اگر امروز متولیان امر سیلی‌های پی‌درپی از نقض استکبار می‌خورند به آن خاطر است که ظرفیت‌های داخلی را به حاشیه راندن و از افعی بین‌الملل انتظار نجات دارند. اگر دیروز هنر مدعیان این بود که مشکل آب خوردن مردم نیز حل می‌گردد و امروز تا زمانی که مردم تحمل داشته باشند، اجناس گران می‌شود و منافع ملت به سخره گرفته می‌شود این همان خسارات محض است که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند.

انقلاب یعنی دگرگونی و خاصیت انقلاب آن است که برای ایجاد دگرگونی محدودیت‌ها و حصارها را می‌شکند و اگر متولیان امر، فرصت امروز را غنیمت نشمارند در طوفان جدید این انقلاب دفن خواهند شد.

ملت بدانند اگر دست‌های پنهان و نیمه پنهان، معیشت آنان را هدف قرار داده‌اند، همه و همه برای رجوع ننگین دوباره برای نوکری اجنبی و پاره‌پاره شدن سرزمین ایران است، اما به استناد به کلام امام خامنه‌ای سقوط این انقلاب دشمنان به چشم نخواهند دید. ملت امروز هوشیار شده‌اند و فتنه گران داخلی و خارجی بدانند، طوفان ملت برای قیام تاریخی علیه نوکری اجنبی در راه است و هیچ سدی یارای جلوگیری از این طوفان نخواهد بود. امروز تاریخ شرمنده نجابت این ملت است و فردا، فرزندان این انقلاب این نجابت را آن‌چنان‌که شایسته است جواب خواهند داد.

این انقلاب باید از دست نااهلان رها شود تا پیشرفت و توسعه به معنای واقعی آن قابل لمس باشد. امروز اگر امارات همان شیخ‌نشین کوچک با دلارهای خود ماهواره به هوا پرتاب می‌کند و ما برای رفع نگرانی‌های غرب، ماهواره‌های بومی و علم آن را زمین گیرکرده ایم این همان خلع سلاح علمی کشور است که با هیچ منطق و توجیه عقلی قابل دفاع نیست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در شرایط کنونی سخت ملت، باید با تمرکز ویژه بر مشکلات آنی مردم و ورود به عرصه‌های که قانون به او اجازه داده است که شاید قبلاً الزامی به تمرکز و ورود نبوده است، با تمام ظرفیت خود به میدان بشتابد، همان‌طور که در بخش امنیتی و نظامی خود در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره وظیفه خود را عالمانه و خالصانه به انجام رسانیده است. ظرفیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج می‌تواند در شرایط کنونی بخش عظیمی از مشکلات داخلی را حل‌وفصل نماید و بنابراین با سازوکارهای جدید می‌شود به یاری بیش‌ازپیش ملت شتافت.

اگر امروز خطوط انقلاب مورد تاخت‌وتاز انقلابناکارآمدی‌هاقرارگرفته است و خسارات به انقلاب و ولایت‌فقیه نسبت داده شود، وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای توقف ادامه خسارت‌ها به ملت و انقلاب بسیار حیاتی است که با نگاهی به سخنان اخیر فرماندهان سپاه پاسداران این دغدغه و تمرکز بر رویکردهای جدیدکاملاً مشهود است و انشاءلله برای ملت منشاء خیرو برکات عظیم در سال جدید باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات