نماینده ولی فقیه در لرستان:

زکات در ایجاد روحیه جهادی امری مهم است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه زکات در امر محرومیت‌زدایی تاثیر بسیار زیادی دارد، افزود: حتی زکات در حوزه معضلات اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار بوده و از سوی دیگر زکات در ایجاد روحیه جهادی و زدودن روحیه اشرافی امر بسیار مهمی است.
کد خبر: ۹۱۱۰۴۴۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در جلسه شورای زکات لرستان بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران نگاه حکومتی به احکام نورانی اسلام بوده این در حالی است که تا قبل از انقلاب احکاممان فردی و یا اجتماعی بوده و نگاه حکومتی به احکام اسلام نداشتیم.

وی ادامه داد: زکات یک واجبی است که جنبه اجتماعی و حکومتی دارد و روی این موضوع کار نشده و دلایل فقهی زیادی وجود دارد که زکات یک امر حکومتی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: به عقیده بسیاری از فقه‌های ما پرداخت زکات به ولی‌فقیه امری ضروری و واجب بوده و حتی موارد مصرف زکات گویای این بوده که زکات امری حکومتی است.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: برخورد انقلابی و حکومتی با ترک‌کنندگان زکات از دیگر موارد حکومتی بودن این واجب است و این امر در مورد امامان نیز به صراحت وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته وضعیت شورای زکات در لرستان مناسب نبود، افزود: با اقدامات صورت گرفته اعضای شورای زکات استان را در قالب چند کمیته گنجاندیم تا شاهد تاثیرگذاری ویژه شورای زکات لرستان باشیم.

این مسوول بیان کرد: با وجود مشکلات مختلف امسال زکات استان لرستان رتبه سوم کشور شد و این یک حرکت خوب و با برنامه‌ریزی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شفاف‌سازی در امر زکات باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد که این امر به کمیته‌های مختلف گفته شده تا برای مردم تمامی موارد روشن باشد.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: باید پذیرفت تاثیر زکات را در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم تبیین نکرده‌ایم و باید اقدامات مختلفی در این عرصه صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زکات در امر محرومیت‌زدایی تاثیر بسیار زیادی دارد، افزود: حتی زکات در حوزه معضلات اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار بوده و از سوی دیگر زکات در ایجاد روحیه جهادی و زدودن روحیه اشرافی امر بسیار مهمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار