مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:

نمایشگاه کتاب بدون حضور ناشران کمک درسی و خارجی برگزار می شود

مجید جوادیان زاده با اشاره به یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال، گفت: در نمایشگاه امسال که از 27 بهمن ماه الی سوم اسفند ماه برگزار می شود، ناشران کمک درسی و ناشران خارجی حضور نخواهند داشت.
کد خبر: ۹۱۱۱۲۴۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های دیجیتال، اظهار داشت: این نمایشگاه از ۲۷ بهمن تا سوم اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می‌شود.
وی افزود: دانایی مردم یزد با توجه به پیشینه علمی که دارند بسیار موثر است و اکنون به یمن جهانی شدن شهر یزد شعار نمایشگاه نیز «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» خواهد بود.
جوادیان زاده ادامه داد: کتاب اساس و پایه اش ماندگار است بنابراین رسانه قابل اعتمادی می‌باشد و باید از نمایشگاه‌های کتاب برای ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی یزد برگزاری نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد جمعی فرهنگی دانست و تاکید کرد: طی چند روز برگزاری نمایشگاه افراد علاقمند به فرهنگ و دانش اغلب با خانواده هایشان در نمایشگاه حضور می‌بابند و به خرید، نقد و بررسی کتب می‌پردازند.
وی تعداد غرفه‌های یازدهمین نمایگشاه بزرگ کتاب و مطبوعات محلی را ۳۲۵ غرفه برشمرد و یادآور شد: ۷۵۰ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند که ۱۶ ناشر استانی و ۳۸ ناشر در زمینه کودک و نوجوان می‌باشد و همچنین ناشران خارجی و ناشران کمک درسی حضور نخواهند داشت.
این مقام مسئول اذعان کرد: برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب امسال شامل تقدیر از فعالان حوزه پایتخت کتاب، تجلیل از روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، حضور نویسندگان برگزیده کشور، گردهمایی فرهنگی بانوان کتابخوان، رونمایی از کتاب مجموعه قصه‌های کوتاه به زبان یزدی، کارگاه آموزشی نویسندگی کتاب کودک، جلسات نقد کتاب، نشست تخصصی طنز، قصه گویی مربیان برگزیده جشنواره قصه گویی و. خواهد بود.
رییس نمایشگاه کتاب و مطبوعات محلی یزد ذکر کرد: در کنار نمایشگاه کتاب، نمایگشاه مطبوعات محلی و خبرگزاری هم با همکاری خانه مطبوعات یزد خواهیم داشت که ویژه برنامه‌هایی از جمله کارگاه سواد رسانه ای، نمایشگاه اسناد تاریخی مطبوعات، معرفی نشریات و خبرگزاری ها، خاطره گویی پیشکسوتان رسانه و ... خواهیم داشت.
جوایان زاده با اشاره به فعال بودن هزار و ۸۰۰ باشگاه کتابخوان در استان یزد، گفت: باشگاه‌های کتابخوان در این نمایشگاه به شکل ویژه مورد توجه هستند و فعالیت خواهند کرد و همچنین امسال ۹۱ روستا نیز در طرح روستا‌های دوستدار کتاب شرکت کرده اند.
وی در پایان تاکید کرد: نمایشگاه کتاب، امسال از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد برای بازدید عموم برپا است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات