معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شکوه شکیبایی تا پایان بهمن

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره شکوه شکیبایی، مهلت ارسال آثار به این جشنواره با محوریت آواها و سرودها تا پایان بهمن 97 تمدید شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۳۰۵
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جشنواره شکوه شکیبایی با محوریت آواها و سرودها را برگزار می کند.

ابراهیم قاسمی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری ذیل این جشنواره تشکیل شده است که انتخاب هیات داوران و نظارت برنحوه برگزاری جشنواره را برعهده دارد و بنا به تصمیم این شورا مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه تمدید شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف اشاعه وترویج فرهنگ منورحسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) وکمک به انتشارگسترده‌تر این آثار، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد های برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه حضرت زینب (س) برگزار می شود.

 

وی گفت: موضوعات مرتبط پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)،نگاه زیبا شناختی حضرت زینب (س) بصیرت،شجاعت و ظلم ستیزی حضرت زینب (س)و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری حضرت زینب (س)به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،این جشنواره در بخش های سرود گروهی و انفرادی«آوا، مدیحه و ابتهال» اجرا می شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی ، ترکی و عربی می باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار پایان بهمن امسال اعلام شده است؛ زمان برگزاری مرحله نهایی به صورت اجرای حضوری ١٥ اسفند ماه امسال و زمان اختتامیه و اهداء جوائز ١٦ اسفند ماه مصادف با شب ولادت حضرت امام محمدباقر(علیه السلام) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خواهد بود.

علاقمندان جهت دریافت فراخوان و فرم های شرکت در جشنواره به سایت http://zanjan.farhang.gov.irاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نشانی پستی میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حضرت زینب (س) "شکوه شکیبایی" مراجعه و با شماره ٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧، شماره نمابر ٠٢٤٣٣٥٤١٠٨٠ تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات