کارشناس مسائل دینی:

برای مومنان مراقبت از نفس بر همه چیز ارجحیت دارد

نشست تربیت وتعالی بسیجیان حوزه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها ) شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۲۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه که با حضور شورای حوزه و سایر بسیجیان همراه بود، خانم مرادی از اساتید حوزه علمیه و مربی عقیدتی گفت: باتوجه به تفسیر  آیات اول تا دهم سوره مومنون،  بدرستی مومن مثل کشاورز است. وقتی یک دانه را حساب کنی نیاز به آب و تغذیه دارد تا رشد کند. مومن هم باید تغذیه کند، کارهایش باید روی حساب و کتاب باشد و موانع کارش را از بین ببرد.

خانم مرادی افزود: در سوره حجرات در خصوص مومن مسلمان بحث کرده است و کسی را مومن می داند که بر احکام دینش محافظت دارد. مانند کسانی که در نمازشان تواضع دارند و همه ی آداب ظاهری و باطنی نماز را مراعات می نمایند و ذکات و خمس مالشان را می پردازند  و در حضور  نامحرم مواظبت دارد که به گناه نیفتد  و حتی گاهی می شود کسی از سن بلوغ از خود مراقبت می نماید.

وی ادامه داد: انسان از خاک آفریده شده و در آخر نیز به خاک بر می گردد؛ اما خیلی از آدم ها فکر می کنند هیچ وقت این دنیا را ترک  نخواهند کرد و همچنان به زندگی روز مره خود، بدون توجه به عواقب کارشان ادامه می دهند؛ ولی شخص مومن اهل مراعات است و نزد خداوند پاداش ویژه دارد و قطعا خداوند  در همه مراحل زندگی او را یاری خواهد کرد.

 

ارسال نظرات