اسلام و مردم اسلامی همراه با رهبری از عوامل شکل گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی هستند/ تبیین جامعه نسبت به بهانه های دشمنان عامل ماندگاری انقلاب است

حجه الاسلام غلامی ضمن بیان آنکه انقلاب اسلامی در میان تهدید و فرصت هایی چون استهاله، مهار، تداوم و کمال قرار دارد، درباره عوامل ماندگاری یادآور شد: سه عامل اسلام، رهبری اسلامی و همراهی مردم، موجب حیات انقلاب اسلامی شدند، که برای ماندگاری آن هم باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرند.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۷۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در مراسم هفتمین روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سپاه کربلا با اشاره به نظرات سه گانه در مورد وضعیت انقلاب اسلامی گفت: برخی انقلاب اسلامی را مستثنی از سایر انقلاب های دنیا نمی دانند و و تلاش می کنند به منظور کاستن آرمانها ارزشی این انقلاب، سرانجامش را رو به زوال القاء کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با یادآوری نظریه دوم مبنی بر وضعیت رو به پیشرفت و مطلقا خوب انقلاب اسلامی افزود: دیدگاه سوم درباره ماندگاری انقلاب اسلامی مشروط به پایبندی به اصول، آرمانها و اعتقادات است، که باید در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی تحلیل و مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول ضمن بیان آنکه انقلاب اسلامی در میان تهدید و فرصت هایی چون استهاله، مهار، تداوم و کمال قرار دارد، درباره عوامل ماندگاری یادآور شد: سه عامل اسلام، رهبری اسلامی و همراهی مردم، موجب حیات انقلاب اسلامی شدند، که برای ماندگاری آن هم باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرند.

وی اسلام را موتور حرکتی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: رهبری حکم هدایت کنندگی و بسان راننده موتور انقلابی است که مردم کار سوخت رسانی به آن را بر عهده داشته و نقش مردم به عنوان ستون اصلی، موجب اقتدار این انقلاب در ماندگاری آن می باشد.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به وجود روحیه استکبار ستیزی به عنوان عامل ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: علی رغم آنکه برخی مرزبندی با دشمنان در انقلاب اسلامی را در انزوا قرار داشتن می دانند، اما قرآن در آیه 4 سوره ممتحنه به صراحت تاکید بر مرزبندی با دشمنان دین و خدا داردکه ابراهیم(ع) به قوم مشرکین می فرماید «از بت شما بیزارم و مخالف عمل شما هستم و تا زمانیکه دست از اعمال و افکار پلید بر ندارید بین ما و شما دشمنی است».

وی در پاسخ به برخی که به منظور ایجاد اختلاف در نظام می گویند« هم آمریکا و هم چین و شوروی با اسلام مشکل دارند چرا با چین و شوروی روابط داشته و با آمریکا این رابطه وجود ندارد»، با استناد به دستور قرآن به مومنین مبنی بر تفکیک مرز بین کافران متجاوز و کافران بی تفاوت گفت: طبق آیات 7 و 9 سوره ممتحنه، باید با بین کافر حربی که با جنگ علیه اسلام می آید مقابله کرد ، اما مادامی که دشمنان کاری به اسلام، مسلمین، مظلومین و مستضعفین ندارند تفاوت قائل شد ، زیرا در رابطه با مسئله دوم برای هدایت امیدواری وجود دارد.

حجه الاسلام غلامی گفت: عدم توجه، نگاه و وابستگی با استکبار از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی است ، در غیر اینصورت گرفتاری در آتش آنان حتمی است و لذا نباید به قدرتهای استکباری همی گذاشت و روابط برقرار کرد، که هزینه تکیه بر ظالم و مستکبر بیشتر از مخالفت و مبارزه با آنان است.

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا بصیرت افزایی نسبت به اهداف دشمنان را از دیگر عوامل در جهت ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: جامعه باید درباره بهانه های دشمنان انقلاب مبنی بر هسته ای، موشکی و ... توجیه شوند که هدف اصلی استکبار از این همه فشار و بهانه برای نابودی اصل دین ماست که مانع اجرای برنامه های سلطه گرانه و استکباری ظالمان بر جهانیان است.

این مسئول در سپاه مازندران تقویت اصل "تبری و تولا " را با یادآوری آیات سوره مائده در ماندگاری انقلاب اسلامی مهم خواند و با استناد به شعار قرآنی«لا اله الا الله» گفت: همانگونه در این جمله متصور است، انسان تا زمانی که ابتدا از غیر خدا تبری نجست نمی تواند مومن شود و به الله برسد.

وی تقویت و تحکیم روحیه انقلابی و عاشورایی که تسلیم ناپذیری در برابر دشمنان و خواست آنان است را هم در ماندگاری انقلاب دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی مغایر و متفاوت با لجبازی و همچنین منافی با اقدام منطقی و عقلانی نیست بلکه مطابق آیه 139 سوره نساء در واقع موجب ایستادگی در ایمان، باور و اعتقادات می شود.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی خدمت رسانی به مردم را برای تقویت انگیزه مردم مقاوم در برابر دشمنان به منظور حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی بسیار موثر دانست و گفت: شرکت در برنامه های آئینی و مذهبی مانند نماز جمعه و جماعات، پیاده روی اربعین، عزاداری محرم و صفر، اعتکاف، ادعیه ندبه، عاشورا، کمیل، توسل، بر ایمان انقلابی می افزاید.

وی برخورد قاطع با عاملین خیانت، فساد و فحشا را در انقلاب اسلامی از ابعاد مهم ماندگاری آن برشمرد و با اشاره به اینکه برخی در مورد انتصاب آیه الله لاریجانی در مسند ریاست تشخیص مصلحت نظام چنان نظر می دهند که انگار بیشتر از مقام معظم رهبری از خصوصیات وی اطلاع دارند، ادامه داد: در زمان امیر المومنین(ع) نیز «اشعثی» که تا مرز ارتداد از اسلام پیش رفت به عنوان "فرمانده سپاه" منصوب شد، ضمن آنکه آن حضرت در مقابل فساد های امرا، فرماندهان، فرمانداران و استاندران وقت قاطعانه می ایستاد و برای احقاق حق مظلومین با همان منصوبین برخورد می کرد، لذا اینگونه نظرات نشان از عدم اطلاع کافی از مسائل مهم دارد و نباید عنوان شود.

حجه الاسلام غلامی مطالبه مردمی عدالت محوری و التزام به ولایت محوری بین مسئولان را دیگر عامل برای ماندگاری انقلاب اسلامی خواند و گفت: مردم اگر بخواهند انقلاب اسلامی بر اصول ابتدایی خود یعنی آرمانهای ارزشی و الهی باقی بماند باید از کارگزاران مطالبه ولایت پذیری و ولایت محوری داشته باشند تا کسی جرات عدول از بیانات و فرامین ولایت نکند.

نماینده ولی فقیه سپاه کربلای مازندران وجود اقتدار در همه عرصه ها اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انقلابی را از جنبه های ماندگاری انقلاب اسلامی خواند تا این نظام بتواند در معادلات جهانی صاحب نظر ودارای کرسی باشد.

این مسئول در سپاه مازندران حرکت مجاهدانه به سوی سبک زندگی اسلامی با همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... را در تداوم و ماندگاری انقلاب مهم دانست و گفت: تبیین نتایج آثار بدگرایی(فرهنگ غرب) که هم دنیا و آخرت را تباه می کند باید مورد توجه قرار گیردتا مردم بدانند، فرهنگ غرب چه عواقبی در زندگی داشته و هرگز نمی تواند آمال و آرزو تلقی شود، زیرا غربیان هم با حصول نتایج آن فهمیدند که در چه منجلابی گرفتار شده و سبک زندگی اسلامی را برای زندگی سالم مناسب می دانند اما از بیان حقیقت واقعیت آن به دلیل کینه از اسلام و رعایت همه جوانب دین اسلام خود داری می کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها