مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان خبر داد:

برگزاری مرحله استانی مدهامتان ۲ اسفند در بندرعباس/۱۲۲۰ نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند

حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سیزدهمین جشنواره مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری با حضور هزار و ۲۲۰ نفر در این استان برگزار شد، گفت: مرحله استانی این مسابقات پنجشنبه دوم اسفند در بندرعباس برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۵۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران در بندرعباس اظهار کرد: مسابقات جشنواره قرآنی مدهامتان در دو بخش برادران و خواهران و در دو رده سنی شش تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار و شرکت کنندگان در بخش زیر 16 سال در رشته های اذان، صحت اذکار نماز، ترتیل، حفظ جزء 30، قرائت تقلیدی و نقاشی آیات و بالای 16 سال در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل به رقابت پرداختند.

 وی افزود: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه نخبگان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک و بخش توکهور هشتبندی برگزار شد.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان به تفاوت شرایط و ویژگی های جشنواره امسال اشاره و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال های گذشته همواره از ستادعالی درخواست داشتند که در جشنواره مدهامتان توجه ویژه ای به قشر کودک و نوجوان صورت پذیرد که این مهم در جشنواره سال جاری محقق شد.

 وی با بیان اینکه هرساله مسابقات قرآن ویژه جوانان در مجموعه های مختلف ازجمله سازمان اوقاف و امورخیریه، بسیج، دارالقرآن و ... برگزار می شود، عنوان کرد: از آن جایی که برمبنای اساسنامه ابلاغی، اهتمام جدی به دو قشر کودک و نوجوان در چشم انداز ستاد عالی قرار دارد این اتفاق مبارک، نخستین گام برای تحقق بخشیدن این چشم انداز است.

 پهلوانی همچنین ثبت نام داوطلبان از طریق سایت را از دیگر وجوه متمایز کننده جشنواره مدهامتان سال 97 با سال های گذشته برشمرد و گفت: اگرچه این موضوع موجب ریزش هایی در تعداد داوطلبان شده است و حضور افرادی که در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت می کردند را در این جشنواره شاهد نبودیم، اما موجب تقویت فعالیت های قرآنی کانون ها و شناسایی استعدادهای جدید قرآنی می شود.

 وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سپاه امام سجاد(ع) در برگزاری مرحله استانی مدهامتان مشارکت دارند، افزود: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان پنجشنبه 2 اسفند در سه مکان مجزا(حسینیه عاشقان ثارالله، سالن اجتماعات شهید حاجبی و سالن اجتماعات حسینیه عاشقان ثارالله) برگزار خواهد شد.

 گفتنی است؛ مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان ابتدای سال 98 به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

ارسال نظرات