معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

کتابخانه مرکزی یزد تا خرداد ماه 98 تکمیل می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار جدید از سوی دفتر مقام معظم رهبری ، ساختمان نیمه تمام کتابخانه مرکزی استان تا پایان خرداد ماه سال 98 تکمیل و بهره برداری می شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۶۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محسن صادقیان اظهار داشت: چندی قبل در دیدار با دکتر مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره واگذاری ساختمان کتابخانه مرکزی یزد به استان و پایان ۲۴ سال بلاتکلیفی و نیمه تمام ماندن این پروژه تصمیم گیری شد.

وی افزود: ساخت این طرح از سال ۱۳۷۴ در بافت قدیمی شهر یزد آغاز شد که تا سال ۸۸ درگیر بحث تعدیل ارتفاع بود و بعد از تغییر و تحول در دستگاه‌های اجرایی از اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به میراث فرهنگی، راه و شهرسازی به شهرداری یزد واگذار شد، که همچنان نیمه تمام است.

معاون استانداری یزد خاطرنشان کرد: به تازگی تفاهم نامه‌ای با نهاد کتابخانه‌های عمومی به امضا رسید که بر اساس آن، این نهاد موظف است به عنوان دستگاه اجرایی و بهره بردار، این پروژه را ظرف ۶ ماه تکمیل و افتتاح کند.

صادقیان با اشاره به اعتبار سفر رهبری برای تکمیل این طرح یادآور شد: تاکنون از محل اعتبار این سفر بیش از ۸۰ میلیارد ریال (با اعتبارات اخیر) برای کتابخانه مرکزی یزد اختصاص یافت، امیدواریم به زودی شاهد آغاز به کار این مجموعه باشیم.

وی اظهار داشت: هزینه تکمیل این مجموعه بیش از اعتبار اخیر است طبق تفاهم نامه از محل اعتبار مذکور شهرداری یزد آزادسازی را انجام می‌دهد و نهاد کتابخانه‌ها متعهد شد تا از منابع داخلی، این پروژه را تکمیل کند.

در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد نیز تغییر دستگاه اجرایی و دستگاه بهره بردار این کتابخانه به نهاد کتابخانه‌ها به تصویب اعضا رسید.

طرح اولیه کتابخانه مرکزی یزد واقع در بافت تاریخی شهر در سال ۱۳۷۶ زیر نظر دفتر عمرانی و املاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید و عملیات ساخت این طرح فرهنگی از سال ۱۳۷۷ آغاز شد، اما به دلیل مشکلات عدیده تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

این پروژه هر چند سال یکبار بین نهاد و سازمان‌های مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، اداره کل مسکن و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دست به دست شد و در نهایت در سال ۹۴ برای تکمیل به شهرداری یزد محول شد و اواخر دی ماه پس از ۲ دهه از زمان شروع ساخت آن طبق گفته مسئولان برای تکمیل به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان بهره‌بردار آن واگذار شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات