بانوان فداکار، دردفاع مقدس مردانه در مقابل دشمنان جنگیدند

یادمان شهدا و زنان ایثارگر میبد با هدف گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین( س) و تکریم مادران و همسران شهدا در مراسمی با حضور قشرهای مختلف مردم در مصلی آیت الله اعرافی مرکز این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۷۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با شام غریبان وفات حضرت ام البنین (س) و به منظور تکریم از مادران و همسران شهداء، اولین یادمان شهداء و زنان ایثارگر با حضور مادران و همسران شهدا و بانوان میبدی با سخنرانی حجت‌الاسلام نجیمی و مداحی برادر محمد ابراهیمیان در مصلای آیت الله اعرافی (ره) برگزار شد.
پخش کلیپ، خاطره گویی مادر شهید، اجرای گروه سرود نورالبیان و معرفی مادران شهدای میبدی از جمله برنامه‌های فرهنگی و معنوی این یادمان بود.
حجت الاسلام علیرضا نجیمی دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی یزد در این مراسم، گفت: مادران شهدا در دامان خود فرزندانی تربیت و تقدیم انقلاب کردند و همسران شهدا نیز رنج، مشقت، سختی‌ها و دوری آن‌ها را تحمل کردند.
وی ادامه داد: همسران این بانوان فداکار، در هشت سال دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمنان جنگیدند و به این ترتیب انقلاب را چهل ساله کردند، آن‌ها مصداق بارز کسانی هستند که در راه خدا از جان و مال و همه چیز خود گذشتند و دین خدا را یاری کردند.
حجت الاسلام علیرضا نجیمی افزود: چهل سال استکبار جهانی انواع و اقسام زورگویی‌ها، شیطنت‌ها، کودتا‌ها و مشکلات اقتصادی و سیاسی را به کشور ما تحمیل کرد و تلاش کرد همه امید و اعتماد ملت ایران را از بین ببرند و آن‌ها را ناتوان کند.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما حفظ یکپارچگی و ید واحده است، باید همچون ام البنین تقوای الهی داشته باشیم.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی یزد یادآور شد: امروز ما باید جهانی فکر کنیم و جهانی بمیریم، در این برهه از تاریخ همان طور که امام فرمود:، مرد از دامان زن به معراج می‌رود، به برکت اسلام جایگاه و مقام شهدا این امر به طور واقعی نشان داده شد.
وی خطاب به بانوان حاضر در این یادمان گفت:: شما نباید خود را دست کم بگیرید باید هر کدام از شما ام البنین زمان خود باشید و همچون شمع، روشنی بخش جامعه باشید همانطور که تا به حال نشان داده اید.
نجیمی خاطرنشان کرد: امروز شما باید به جوانان که سر سفره شهدا نشسته اند مشاوره بدهید و همه با آبروی خود یاری گر دین اسلام باشید.  
وی با اشاره به این که الگوی ما حضرت خدیجه کبری (س) است، گفت:: ما امت واحده‌ای هستیم و باید بدانیم وقتی منیت‌ها و محله گرایی را کنار بگذاریم و راه و هدف مان یکی باشد آن وقت باید منتظر باشیم که اهداف و آروزی انبیا و اولیاء تحقق یابد.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی یزد یادآورشد: در زمانی که بعضی از مسئولین دغدغه دین اسلام را ندارند و دشمن نیز از طریق فضا‌های مجازی و انواع و اقسام هنر‌های تجسمی علیه انقلاب و باور‌ها و ارزش‌های ما می‌جنگد من و شما باید دلمان برای ارزش‌های انقلاب بسوزد و در پی آن باشیم که سنگر کجاست و کجا باید مقاومت کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات