خطیب جمعه کوهبنان

نهاد مقدس سپاه اثرات معنوی فراوانی در جامعه داشته است

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد نیروهای سپاه حقیقتا نیروهای اصیل و انقلابی هستند لذا امروز شاهد اثر بخشی عمیق سپاه پاسداران در جهان هستیم .
کد خبر: ۹۱۱۳۸۲۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ نشست ماهانه امام جمعه کوهبنان با ائمه جماعت مساجد و مدارس شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد .

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان گفت اقامه نماز جماعت در مساجد از شئون روحانیت و کار تبلیغ از جمله کارهای ارزشمند اهلبیت است که روحانیت در خط مقدم این مهم قرار دارند .

وی تاکید کرد امروز روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده چون در سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله محلاتی نماینده حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران قرار داریم  این بزرگوار خدمات ارزشمندی در دوران دفاع مقدس داشت .

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد روحانیت سربازان انقلاب هستند که طی سالیان گذشته کمترین هزینه را برای نظام داشته اند در حالی که بیشترین خدمات را انجام داده اند.

وی تاکید نمود سپاه پاسداران با وجود جوانان مومن و متعهد تاسیس شد لذا حمایت این نهاد مقدس که یاور انقلاب هست از سوی روحانیت ضروری است چون برای سایر نیروها سپاه امنیت ایجاد کرد و این نهاد مقدس اثرات معنوی فراوانی در جامعه داشته است .

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد نیروهای سپاه حقیقتا نیروهای اصیل و انقلابی هستند لذا امروز شاهد اثر بخشی عمیق سپاه پاسداران در جهان هستیم .

وی افزود یک روحانی خوش فکر همچون شهیدمحلاتی کاری ماندگار و اثر بخش انجام داد که چندان هزینه ای برای کشور در بر نداشت.  

امام جمعه کوهبنان یادآور شد امروز کمترین حقوق و مزایا متعلق به روحانیت است چون سربازی امام صادق(ع) در راس هست لذا روحیه طلبگی همچنان حفظ شده است و آنان کار تبلیغ را در راس امورات قرار داده اند .

وی تاکید نمود استان کرمان 138 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است در حالی که آن زمان 1100روحانی در استان کرمان بودند در دوران اسارت وجود شهید ابوترابی باعث حفظ روحیه اسرا شد البته هر جا نقش روحانیت ضعیف تر شد کارها دچار مشکل شده اند .

ایشان تصریح نمود بهترین روحیه در حقیقت روحیه طلبگی است لذا تمام تلاش خود را معطوف کنیم در هر سمتی به امور طلبگی اولویت ببخشیم. 

امام جمعه کوهبنان گفت کنگره سرداران و 6500شهید استان کرمان را در پیش داریم که در 6  اسفند روز دوشنبه هفته آینده یادواره شهدای روحانیت استان برگزار می شود جا دارد که تمامی علما و عزیزان روحانی در این مراسم شرکت نمایند .

 

ارسال نظرات