معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد اعلام کرد‌

سرمایه‌گذاری ۶۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در پایانه سلام‌

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۶۱۰ میلیارد تومان در پروژه ترمینال سلام فرودگاه سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در تحریم می‌توان فنی‌ترین پروژه‌ها را با اتکا به توان داخلی به سرانجام رساند.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۸۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
 

‌به گزارش خبرگزاری بسیج، منوچهر خواجه‌دلوئی‌ ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات احداث ترمینال سلام بیان کرد: این پروژه از سال ۸۸ با هدف احداث‌ ترمینال زیارتی آغاز شد و تا قبل از سال ۹۵ تا حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما مدت زمان قابل توجهی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: سال ۹۵ وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مستضعفان درخواست کرد تا در زمینه تامین منابع و احداث این پروژه مشارکت کند.

‌* ترمینال «سلام» نمونه‌ای پیشرو و مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور است‌

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان بیان کرد: پس از تشکیل کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته شد بنیاد هم به‌عنوان تامین کننده منابع و هم سازنده اقدام کند و شرکت ملی ساختمان در بهمن ماه سال ۹۵ به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان اولین قرارداد BLT در کشور را برای احداث ترمینال سلام منعقد کرد. ‌

وی ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهر‌سازی از بنیاد مستضعفان خواست با توجه به اینکه ترمینال مذکور از حالت سرویس دهی صرفاً به زائران، به یک ترمینال بین المللی تبدیل شده در طراحی تجدید نظر نموده و بر این مبنا طرح اصلاح و سپس اجرا شود.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان افزود: طی قرارداد مسئولیت طراحی، ساخت و همچنین تأمین منابع‌ بر عهده بنیاد مستضعفان واگذار شد و مقرر شد اصل و سود سرمایه‌گذاری مذکور به صورت اقساطی ظرف مدت ۸ سال به بنیاد مستضعفان بازپرداخت شود.

خواجه دلوئی گفت‌: این پروژه دارای ۵۸ هزار متر زیربنا است و حدود ۶۱۰ میلیارد تومان در پروژه سرمایه‌گذاری شده است که ظرف ۱۶ ماه در کمترین زمان ممکن اجرا شد و پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا بر توان و تخصص داخلی به انجام رساند که نتیجه حاصل همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان‌های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه ترمینال سلام از جهت فناوری‌ها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است اضافه کرد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه‌سازی در این وسعت با سیستم‌های پیشرفته را به صورت کامل در کشور نهادینه کرد و برخی سیستم‌های خود کنترلی این فرودگاه در هیچ فرودگاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشور‌های منطقه به ویژه همسایگانمان قرار دهیم.

ارسال نظرات