امام‌جمعه اردکان با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، یک منشور و راهبرد فکری و علمی بسیار مهم است گفت: عصاره و خلاصه این بیانیه حرکت روبه‌جلو با تکیه‌بر تجربه‌های چهل‌ساله است.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۳۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و روز مادر را تبریک گفت و به بیان اهمیت احسان و نیکی به والدین به‌ویژه به مادر پرداخت.

وی گفت: از آیات و روایت استفاده می‌شود که حق مادر بیشتر است و ما باید حرمت مادر را بیش از پدر رعایت کنیم. همیشه باید قدرشناس پدر و مادر باشیم و از آن‌ها تشکر کنیم. این هفته بهانه‌ای است که بیشتر به آن‌ها خدمت کنیم.

برترین نقش زن نقش مادری است

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: زن در اسلام جایگاه والایی دارد و نباید از زن استفاده ابزاری شود. بالاترین وبرترین نقشی که یک زن می‌تواند ایفا کند نقش مادری و همسری است این نقش نباید فراموش شود.

وی تصریح کرد: اگر در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشور ما کار‌هایی انجام می‌شود و تصمیماتی گرفته می‌شود که نقش مادری و نقش همسری و نقش خانواده‌داری زن تضعیف شود این سیاست‌ها خدمت نیست بلکه خیانت به زنان است. زن می‌تواند با حفظ حریم در بیرون از منزل مشغول به فعالیت باشد. سیاست‌گذاری‌های مسئولین ما باید به‌گونه‌ای باشد که فرهنگ فاطمی ترویج شود.

خطیب نماز جمعه اردکان در خطبه دوم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه بسیار مهم است. این بیانیه یک منشور و راهبرد فکری و علمی بسیار مهم است. عصاره و خلاصه بیانیه گام دوم انقلاب این است که حرکت روبه‌جلو با تکیه‌بر تجربه‌های چهل‌ساله است.

وی افزود: از نکات مهمی که در این بیانیه یادآوری شده، حفظ روحیه و امید در میان همه مردم و مسئولین است. تعبیر مقام معظم رهبری در این بیانیه این است که پیش از همه‌چیز نخستین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

کاستن از روحیه امید و مأیوس کردن مردم سیاست دائمی رسانه‌های دشمن

شاکر گفت: در طول این چهل سال یک سیاست دائمی و همیشگی رسانه‌های دشمن، کاستن از روحیه امید و مأیوس کردن مردم و حتی مسئولان ما بوده است و گاهی هم موفق شده‌اند که روحیه یأس و ناامیدی را در جامعه ما گسترش دهند. ما هرگونه انتقادی به این نظام و انقلاب داریم و مشکلات را برجسته می‌کنیم باید تلاش و دقت کنیم که روحیه مردم از دست نرود و ناامید نشوند.

وی اظهار داشت: ملت ما مؤمن است و به خدا ایمان‌دارند چرا باید ناامید شوند. ظرفیت‌های زیاد و بی‌نظیری مانند نسل جوان در کشور ما وجود دارد و نباید ناامید شویم. باید امید صادق داشته باشیم.

امام‌جمعه اردکان در ادامه با اشاره به سفر ولیعهد عربستان به پاکستان گفت: این سفر در اوج اعتراضات مردمی انجام شد و پاکستان برای تأمین امنیت کاروان ولیعهد عربستان و همراهانش ۱۲ هزار نیروی امنیتی قرار داده است. پایتخت پاکستان به یک پادگان نظامی تبدیل شد و برای اینکه خطری پیش نیاید خدمات تلفن همراه و اینترنت در اسلام‌آباد قطع شد.

وی افزود: شدت اعتراضات مردمی به سفر بن سلمان آن‌قدر زیاد بود که دولت مجبور شد روز دوشنبه را در اسلام‌آباد تعطیل رسمی اعلام کند. عربستان هرچند پول زیادی هزینه می‌کند، اما در انزوا قرار دارد و اگر مسئولان آن بخواهند به کشوری سفر کنند این‌همه حرف‌وحدیث وجود دارد. عربستان با این سفر‌ها می‌خواهد که خود را از انزوا دربیاورد.

شاکر گفت: عربستان با این سفر دو هدف را دنبال می‌کند؛ اولاً چهار سال است که تلاش می‌کند پاکستان را در جنگ با یمن همراه خود کند که موفق نشده است، زیرا مردم و شیعیان پاکستان بصیرت دارند و دولتمردان آن‌ها به‌سادگی نمی‌توانند با عربستان و وهابیون برعلیه مسلمانان یمن همراهی کنند. عربستان آمده است تا پاکستان را بخرد.

وی افزود: دوماً، مرز‌های پاکستان با ایران همیشه ناامن بوده است و عربستان می‌خواهد از ظرفیت مرز‌های پاکستان با ایران برای حملات تروریستی به کشور ما استفاده کند و امنیت را در کشور ایران از بین ببرد. ما باید هوشیار باشیم. اگر مسئولان ما در مرز‌ها هزینه‌ای می‌کنند و اگر می‌بینیم که نیرو‌های نظامی و انتظامی ما حساسیت به خرج می‌دهند تحت تأثیر تبلیغات بعضی از دشمنان و کسانی که خصومت دارند قرار نگیریم و نعمت امنیت را فراموش نکنیم. دشمنان ما هم متوجه شده‌اند که این امنیت، بزرگ‌ترین نعمت است و مردم ما پای آن می‌ایستند.

تسلیت ارتحال آیت‌الله مؤمن عضو فق‌های شورای نگهبان و گرامیداشت شهدای عملیات خیبر از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات