فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

تثبیت انقلاب اسلامی را شهدا رقم زدند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: تثبیت انقلاب اسلامی را شهدای دفاع مقدس رقم زدند، آنچه تاکنون را به‌دست آورده‌ایم به‌واسطه شهدا و دفاع مقدس بوده که محکم پای حرفمان ایستادیم و خون دادیم نه مذاکره و دیپلماسی.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۲۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز در  جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد اظهار داشت: پس از جلسات متعدد در سنوات گذشته با محوریت تغییر نام گذاری کوچه ها به نام شهدا، در حال حاضر بیش از 200 کوچه به‌نام شهدا با تابلوهای جدید نامگذاری شده‌است.

وی افزود: تثبیت انقلاب اسلامی را شهدای دفاع مقدس رقم زدند، آنچه تاکنون را به‌دست آورده‌ایم به‌واسطه شهدا و دفاع مقدس بوده که محکم پای حرفمان ایستادیم و خون دادیم نه مذاکره و دیپلماسی.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به اینکه متأسفانه در استان لرستان کاری برای شهدا نشده‌است عنوان کرد: متأسفانه در دانشگاه‌ها نیز برای شهدا کاری نکرده‌ایم و علی‌رغم اینکه بسیاری از استادها  خانواده شهید و حزب‌اللهی هستند، ولی در کلاس‌ها هیچ اسمی از شهدا آورده نمی‌شود، شاید احساس می‌کنند اگر اسم شهید نیاورند روشنفکری است در حالی که شهید متعلق به بشریت است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) تصریح کرد: ما نمی‌گوییم همه شهر به نام شهدا باشد ولی باید شهدا حتی به‌اندازه یک‌پنجم از شهر سهم داشته باشند و المان‌های فرهنگی از جمله اخلاص، ایثار، وطن‌دوستی شهدا در شهر نصب کنیم.

کشکولی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سپاه برگزاری یادواره شهدا در کوچه‌ها، مدارس و محلات است که بتوانیم کنگره شهدا را از سال 1400 به بعد کلید بزنیم، اظهار داشت: جمع ‌وری خاطرات شهدا با مصاحبه از پدران، مادران و همسران شهدا ضبط از سوی سپاه در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت فضا سازی با تمثال شهدا افزود: آنچه  برای شهدا به عقل و ذهنمان می‌رسد بدون هیچ محدودیتی انجام بدهیم و سپاه نیز جهت هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها پای کار است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: عقلانیت و هوشمندی شهدا دو مولفه ای است که در زمینه آنها کم‌کاری شده است؛ همه فکر می‌کنند شهدا افرادی احساسی بودند در حالی که شهدا عاقل و هوشمند بودند که شهادت را انتخاب کردند

وی بیان کرد: متأسفانه در بسیاری از اقدامات برای شهدا از آرم ادارات استفاده می‌شود این یعنی به‌دنبال سهم‌خواهی هستیم، باید سعی کنیم برای شهدا بدون نام و آرم کار کنیم، چون هرکس با اخلاص برای شهدا کارکند در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات