سعید اوحدی:

بیانیه گام دوم رهبر انقلاب خطاب به جوانان و عتاب به مسؤولان است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خطاب این بیانیه مهم جوانان هستند، اما یک عتاب جدی به ما مسؤولان در آن مستتر است که مسؤولان بیایند از این جوانان استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۹۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خطاب این بیانیه مهم جوانان هستند، اما یک عتاب جدی به ما مسؤولان در آن مستتر است که مسؤولان بیایند از این جوانان استفاده کنند. چون این‌ها سرما، گرما و سخت‌ترین شرایط و موانع را تحمل کردند.

سال ۱۳۳۶ در شهر بروجرد و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. دیپلمش را سال ۵۴ از دبیرستان دکتر هشترودی تهران گرفت و همان سال در رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. اما به علت علاقه‌ای که به مهندسی راه و ساختمان داشت، بعد از شرکت در آزمون اعزام به خارج، در سال ۵۵ رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا را انتخاب کرد. هم‌ز‌مان با طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی در چهار اسفند سال ۵۷ همراه جمعی از دانشجویان ایرانی عضو انجمن اسلامی مقیم آمریکا به ایران بازگشت و در کنار مردم به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی پرداخت.

در سال ۵۸ به اصرار خانواده دوباره به آمریکا بازگشت و تا تحصیلاتش را به اتمام برساند. اما با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تحصیل در آمریکا را نیمه‌کاره رها کرد و تابستان ۵۹ به وطن بازگشت و راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد. در ۱۸ بهمن‌ماه ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی با مسئولیت جانشین فرماندهی گروهان و فرمانده دسته به همراه جمعی از همرزمان خود به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد و نزدیک به ۸ سال اسارت را در اردوگاه‌های موصل یک، رمادیه، بین‌القفسین، موصل چهار، سلول الرشید و اردوگاه تکریت در جابجایی بود تا اینکه با آخرین گروه آزادگان به وطن بازگشت.

پس از آزادی از بند رژیم بعثی تحصیلات خود را در دانشگاه تهران ادامه داد و مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد و از آن زمان تاکنون در بخش‌های مختلف نظیر مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مؤسسه خودکفایی آزادگان، جانشین برنامه‌ریزی ستاد کل آزادگان، نماینده تام‌الاختیار مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی در امور آزادگان، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی عضو هیئت مدیره سازمان گردشگری، مدیرعامل مؤسسه عمره سعادت، مشاور امور بین‌الملل بانک پارسیان و شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، مدیریت نمایشگاه‌های تمدن اسلامی در مالزی، معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت کشور و رئیس ستاد اقتصادی عراق و سوریه به فعالیت پرداخته است.

سعید اوحدی هم اینک رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، سازمانش را با توجه به جایگاه شهر تهران در ام‌القرای جهان اسلام، قرارگاه فرهنگی نظام و انقلاب می‌داند و در گفت‌وگوی مشروح ضمن تحلیل بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، این بیانیه را خطاب به جوانان، اما عتاب به مسؤولان بر می‌شمرد و با بیان اینکه بعد از بیانیه گام دوم، کارگروه ویژه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شده است تا پیشنها‌دهای عملیاتی آن در مجموعه‌های مرتبط با سازمان اجرایی تبیین شود. از دغدغه‌های فرهنگی خود سخن به میان می‌آورد که در ادامه تقدیم می‌شود.

۲ هزار اجرا برنامه با ۶۰ عنوان در شهر تهران در دهه فجر برگزار شد

در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب مواردی مطرح شده است که متمرکز بر جوانان و آینده‌سازان این مملکت است، با توجه به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری زیرشاخه­‌ها و مراکزی دارد که مرتبط با سنین مختلف از کودک، نوجوان، جوان و حتی بزرگسال است، برنامه شما در تحقق فضا و شرایط برای استمرار مبانی انقلاب اسلامی چیست؟ این نکته قابل تأمل است که فضای غالب فرهنگسرا‌ها فضای معنوی، مذهبی نیست، زیرا بیشتر سبک زندگی اروپایی و غربی در آن ترویج می‌شود؟

بیانیه مقام معظم رهبری را باید جامع­‌تر و وسیع‌­تر از حوزه سبک زندگی ببینیم. اجازه بفرمایید با توجه به سؤال شما ابتدا یک اشاره کوتاهی به فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان داشته باشم و بعد هم موضوع جدی و مهم بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی کنیم.

رسیدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و این حماسه­‌ای که مردم در ۲۲ بهمن امسال خلق کردند یک معجزه بود. سازمان فرهنگی، هنری به عنوان یک عنصر فرهنگی در کشور بالاترین حجم برنامه‌های فرهنگی را به مناسبت دهه فجر با مشارکت دیگر دستگاه‌ها اجرایی کرد. اجرای بیش از ۲ هزار برنامه با ۶۰ عنوان در شهر تهران در فواصل ۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه انجام شد. تجلیل از رویش‌های انقلاب در زمینه‌های قرآنی، ادبی، هنری، فیلم، سینما، تئاتر، ورزش، علم و فناوری همراه با تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای اقلیت دینی در این بازده زمانی انجام شد.

کار‌هایی که سازمان در دهه فجر و پیش از آن در هفته دفاع مقدس و حتی مراسم‌های مذهبی مانند حضور در مراسم اربعین انجام داد، از کیفیت بسیار مناسبی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود. قبل از برنامه دهه فجر نقطه رهایی را که نمایش عملیاتی دفاع مقدس بود و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت در مصلای تهران داشتیم که یکی از اثر‌های ماندگاری بود که باحضور ۱۰۰ هنرمند چند عملیات دفاع مقدس را به نمایش گذاشتیم از شروع اعزام تا شهادت و شهدای مدافع حرم. جمع‌بندی من این است که سازمان در برنامه­‌های اخیر خودش موفق بوده، اما درخصوص بیانیه بسیار و به نظر می‌رسد مجموعه سازمان نمره قابل قبولی را بگیرند.

اما درخصوص بیانیه بسیار مهم و استراتژیک اخیر حضرت آقا، در این بیانیه ۷ محور را مقام معظم رهبری به عنوان مأموریت‌های گام بزرگ دوم انقلاب نام بردند که یکی از این محور‌ها موضوع سبک زندگی است. اگر دقت کنید در حوزه‌­های عزت ملی، استقلال و آزادی در نظام جمهوری اسلامی، اقتصاد و اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، اخلاق و معنویت و خودباوری و علم و دانش هم در آن اشاره شده است.

اگر بخواهیم موضوع را واقعی‌تر ببینیم، به نظر من یک نکته مهمی که در رابطه با این بیانیه مهم استراتژیک گام دوم انقلاب مطرح است اینکه اجازه ندهیم مانند بسیاری از موضوعات دیگر، خدایی ناکرده به صورت شکلی با این بیانیه برخورد شود، چهار نفر پیام بدهند، ۲ نفر مصاحبه کنند، چهار تا بیلبورد هم نصب شود. مانند آنچه که ایشان در فرمایشاتشان می­‌فرمایند: که یک دهه اخیر هر سال به عنوان موضوعات اقتصادی مطرح شد، ولی متأسفانه شاهد برخورد جدی و تأثیرگذار و تحرک‌ساز از طرف مسئولان نبودیم و انتظارات کاربردی برآورده نشد.

معجزه‌ای که در چهلمین بهار انقلاب رخ داد/ جوهر بیانیه گام دوم رهبر انقلاب

منظورتان این است که باید به سمت عملیاتی کردن این بیانیه برویم؟
ارسال نظرات