پرنشاط‌ترین و پرتلاش‌ترین انسان‌ها در یزد هستند

نمایده ولی فقیه در استان اشاره به اینکه پرنشاط‌ترین و پرتلاش‌ترین انسان‌ها در یزد هستند اظهار داشت: یزد هرچه رشد و پیشرفت داشته به واسطه فعالیت و کوشش مردم است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۵۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین تجلیل از مهندسان کشاورزی استان یزد با اشاره به مباحثی که در ارتباط با افسردگی مردم یزد منتشر می‌شود اظهار داشت: این موضوع دروغی است که به مردم یزد نسبت داده شده است.
وی با اشاره به اینکه پرنشاط‌ترین و پرتلاش‌ترین انسان‌ها در یزد هستند اظهار داشت: یزد هرچه رشد و پیشرفت داشته به واسطه فعالیت و کوشش مردم است.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم یزد در طول روز با نشاط به فعالیت ادامه می‌دهند و نشاط اجتماعی بالایی دارند گفت: افسردگی ارمغان نشاط‌های مصنوعی است که برخی سعی دارند در جامعه رواج دهند، نشاطی که به این صورت به وجود آید پس از پایان آن به افسردگی تبدیل می‌شود، اما نشاط اجتماعی مردم یزد نه تنها افسردگی نمی‌آورد بلکه نشاط را بیشتر هم می‌کند.
ناصری یزدی افزود: برخی به دنبال این هستند که با افسرده معرفی کردن مردم یزد، زمینه‌ای برای برگزاری مراسم‌های مختلف و پول گرفتن از مردم آن هم به میزان بسیار زیاد را فراهم کنند دستگاه‌های خود را به صورت میلیاردی در یزد استفاده نمایند.
امام جمعه یزد به خشکسالی‌های یزد اشاره کرد و افزود: با وجود کم آبی که یزد با آن روبرو است، در کشاورزی سنگ تمام گذاشته است، همه این‌ها نشان دهنده وجود نشاط و تلاش در جامعه و در بین مردم است.
وی توجه به مسائل دینی را عامل اصلی در ایجاد نشاط اجتماعی دائمی در بین مردم دانست و عنوان کرد: متاسفانه تحرکاتی که برای افسرده معرفی کردن مردم صورت می‌گیرد هم بیشتر در شهر‌های مذهبی از جمله، یزد، قم و مشهد انجام می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد امید را یکی از نشانه‌های وجود نشاط در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مردم یزد در طول تاریخ با سختی و تلاش برای انتقال آب کیلومتر‌ها قنات را با امید بالا می‌کندند و آب را به یزد می‌رساندند، چنین مردمی با بهره‌گیری از امید و ایمانی که دارند هیچ زمانی افسرده نیستند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه هیچ کسی با شادی مخالف نیست و اتفاقا باید شادی حلال در جامعه بیش از پیش ترویج شود تصریح کرد: این موضوع یکی از توطئه‌های دشمنان است که به واسطه افسرده معرفی کردن مردم، گناه را در بین آن‌ها ترویج کنند.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از کشاورزان و مهندسان کشاورزی استان یزد گفت: برخی افراد بیان می‌کنند که یزد به دلیل خشکسالی نباید کشاورزی داشته باشد.
وی افزود: حذف کشاورزی در حقیقت ساده‌ترین راه برای پاک کردن صورت مسئله است، اما افرادی که این نظریه را مطرح می‌کنند متوجه نیستند که حذف خشکسالی سبب می‌شود که یزد بیش از پیش خشک شود.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: یزد نیاز به کشاورزی دارد، اما نکته مهم در ارتباط با کشاورزی این است که آبیاری را باید به صورت قطره‌ای و با استفاده از سیستم‌های جدید انجام دهیم که هم در مصرف آب مدیریت کرده باشیم و هم جلوی خشک شدن بیشتر یزد گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در ابتدای این مراسم یکی از کارشناسانی که در ارتباط با موفقیت صحبت می‌کرد، مردم یزد را مردمی افسرده خطاب کرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار