بیش از 2 هزار لرستانی مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیمه بیکاری 2 هزار و 361 نفر برقرار شده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۲۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیمه بیکاری به افرادی که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج شوند بیمه بیکاری دریافت می کنند، اظهارداشت: از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تلاش می شود تا مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای بپردازند، تا آمادگی ورود به بازار کسب و کار را به دست آورند.
وی افزود: در این راستا در 11 ماه امسال تعداد 408 نفر به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده و در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه  از ابتدای امسال تاکنون بیمه بیکاری 2 هزار و 361 نفر برقرار شده است. بیان کرد: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند و یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.
آشتاب با اشاره به اشتغال مجدد 68 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری ادامه داد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم عمده ای در فرآیند تولید، توسعه و پیشرفت را دارند.


وی افزود: نیروی انسانی زمانی که بصورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌ دهد مورد حمایت قرار می گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات