خبرهای داغ:
فرماندار ملکان:

زبان هنر بهترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار است

فرماندار ملکان در نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی مشق عشق در این شهرستان، گفت: زبان هنر بهترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال خدمات ایثارگران به جامعه است.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۱۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدباقر خانی با بیان اینکه امروز این مسئولیت سنگین بر دوش هنرمندان و خوشنویسان کشور گذاشته شده است،  افزود: اگر بخواهیم پیام و فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی به جامعه منتقل کنیم باید از ربان های کلیشه ای و ژورنالیستی بیرون آمده و به هنر روی بیاوریم.

وی از ایثار و شهادت در زمره عالی ترین مفاهیم الهی و بالاترین ارزش ها یاد کرد و اظهارداشت: پیشینه عطیم فرهنگی ایرانیان از گذشته تا به امروز با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده که از اعتقادات و بارورهای ما سرچشمه گرفته است.

خانی هویت را یکی از ارکان تشکیل دهنده هر ملتی عنوان و بیان کرد: هویت ملت ایران هم با ایثار و شهادت تشکیل و عجین شده است.

فرماندار ملکان در ادامه سخنان خود معرفی خوشنویسان جوان و مستعد و معرفی آثار فاخر به جامعه هنری استان و کشور را از اهداف برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی ملکان دانست و گفت: این جشنواره علیرغم کمبود بودجه و امکانات طی ۵ سال گذشته با تلاش هنرمندان و دستگاه های دولتی و فرهنگی استان و شهرستان ملکان و با موضوع ایثار و شهادت برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها