مدیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد در استان سیستان و بلوچستان:

کار فرهنگی دفاع از ارزش های دینی و معنوی است

مدیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد در استان سیستان و بلوچستان گفت: کار فرهنگی دفاع از ارزش ها ی اسلامی و دینی و مذهبی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۸۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام محمد پودینه، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری که به مناسبت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در زاهدان برگزار شد، گفت: یکی از ضرورتهای مهم جامعه اسلامی ما انجام کار فرهنگی و پرداختن به مباحث فرهنگی است که در مساجد در این مکانهای مقدس کار فرهنگی باید انجام شود.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند اگر کارزار فرهنگی از کارزار نطامی مهمتر نباشد کم ارزشتر هم نیست افزود: وجه تشبیه رهبر بر این اساس است که هر دو موضوع دفاع از نظام و انقلاب  را در بر دارد،با این تفاوت که کار نظام دفاع از مرزهای سرزمینی است و کار فرهنگی دفاع از ارزش ها ی اسلامی و دینی و مذهبی، لذا هر دو کار فرهنگی است یکی در بعد سخت و دیگری در بعد نرم می باشد.
 
حجت الاسلام پودینه با اشاره به این مطلب که ادامه داد:  انجام کارهای فرهنگی، ارزشی و دینی از دغدغه های رهبر است که جوانان را نسبت به اجرای آن بسیار سفارش کرده اند.
 
مدیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: بر اساس دغدغه رهبر انقلاب در سال 1372 در 18 اسفند ماه کانون های فرهنگی هنری مساجد زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد تاسیس شد.
 
این مسئول افزود: هر کاری که در مساجد شیعه و سنی انجام شود که یک نفر به ویژه از جوانان به صفوف نماز جماعت اضافه شود، این کار با ماموریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
 
پودینه تصریح کرد: 891 باب کانون فرهنگی در مناطق عشایری و روستایی فعالیت دارندکه این نشان اهمیت ما به مناطق کم برخوردار است تا آنجا هم کار فرهنگی انجام شود،114باب کتابخانه مخزندار در سطح مساجد استان وجود دارد که 34 در مناطق روستایی و 80 در مناطق شهری فعالیت دارد.
 
مدیرکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: 327 هزار و 657 جلد کتاب در کتابخانه های مخزن دار وجود دارد، وجود 470 کتابخانه باز در مساجد سیستان و بلوچستان راه اندازی که 372 روستایی و 98 در مناطق شهری بوده که در این 470 کتابخانه 195هزار8 77هزار جلد کتاب اهدا شده است که جمعا 500هزار جلد کتاب ویژه مساجد تزریق شده تا جوانان از این ظرفیت استفاده کنند.
 
ارسال نظرات