نخستین لبیک به «بیانیه گام دوم انقلاب» توسط بچه های مسجد بود

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: این افتخار را داشتیم که پس از صدور بیانیه ارزشمندرهبری در رابطه با گام دوم انقلاب، به عنوان اولین نهاد و تشکل سازمان یافته به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک بگوییم.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۶۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

به گزارش سرویس  بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت فرا رسیدن ١٨ اسفندماه(سالروز تأسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور) ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) گفت: امام محمد باقر (ع) نقل فرمودندکه حضرت رسول اکرم (ص) از حضرت جبرائیل سوال کردند که کدام اماکن نزد خداوند دوست داشتنی تر هستند ؛ حضرت جبرائیل پاسخ گفتند که مساجد بهترین ، دوست داشتنی ترین و مهم ترین اماکن نزد خداوند هستند.

 رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:  بنا به پاسخ حضرت جبرائیل ، محبوب ترین مردم نزد خداوند افرادی هستند که در ابتدا وارد مسجد می شوند و دیرتر از همه از مسجد خارج می شوند؛ این جمله بدین معنی است که انسان ها وقتی که قسمت مهمی از زندگی خود را در مسجد سپری می کنند در نزد پروردگار از جایگاه متمایزی برخوردار می شوند.

 وی در ادامه افزود:براساس روایتی از جابر بن عبدالله انصاری از امام محمدباقر (ع) نقل می کند که سوال کردند آیا کودکان را با خود به مساجد ببریم ؟ امام باقر (ع) فرمودند که کودکان را با خود به مساجد ببرید اما آنها در صف آخر کنار هم نباشند ، بلکه در میان صفوف باشند. امام همچنین گفته اند که در صفوف کنار یکدیگر قرار ندهید ؛ بلکه بزرگ تر در میان آنها باشند.

 عضویت ٢ میلیون و ١٠٠ هزار نفری در کانون های فرهنگی هنری

حجت الاسلام ارزانی گفت: افتخار داریم در بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام کنیم که تاکنون بیش از ٢میلیون و ١٠٠ هزار نفر در سامانه «سجا» بچه های مسجد ثبت نام کردند و حدود ٢٥ هزار کانون فرهنگی هنری در اقصی نقاط کشور در دل مساجد برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد فعالیت می کنند.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما معتقدیم که مسجد براساس آیات و روایات محل تربیت کودک است. اگر کودکان، نوجوانان، زنان و مردان در مسجد قرار بگیرند مسیر هدایت صحیح را طی خواهند کرد.

 وی گفت: ما تلاش می کنیم که با فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد اقصی  نقاط کشور کودکان و نوجوانان را جذب مساجد کنیم.

 لبیک بچه های مسجدی به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری

حجت الاسلام ارزانی همچنین گفت: ما این افتخار را داشتیم که پس از صدور بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب، به عنوان اولین نهاد و تشکل سازمان یافته در همان ساعت اول در قالب چند هزار نفر در کمپینی مرتبط، به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک بگوییم. بچه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان بچه های مسجد همگام با گام دوم انقلاب در فضای سایبری اعلام حضور کردند.

 توجه به فعالیت های فرهنگی در مساجد

وی  فعالیت بچه های مسجد در کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصا نقاط کشور را در چهار محور تقسیم بندی کرد و گفت: عرصه اول عرصه فرهنگ است. من این بشارت را به نمازگزاران عزیز می دهم که در تا پایان تابستان سال ٩٨، ٢٠ هزار نفر از مدیران مساجد را با آموزش تخصصی ویژه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا خواهیم کرد.

 رئیس ستاد کانون های فرهنگی مساجد با اشاره به طرح «شنبه های با کتاب در مساجد» گفت: اگر بخواهیم تعالی فرهنگی داشته باشیم و به سمت تمدن نوین اسلامی که دغدغه مقام معظم رهبری است حرکت کنیم باید با عرصه کتاب و کتابخوانی و خوانش و قرائت کتاب بیشتر آشنا شویم .

 وی تصریح کرد: ما طرح شنبه های با کتاب را در مساجد سراسر کشور آغاز کردیم . شنبه های در بسیاری از مساجد استان های کشور ، پس از نمای مغرب و عشاء امام جماعت یا اعضای کانون های فرهنگی هنری یک کتاب را معرفی می کنند. در برخی از مساجد زمانی برای انجام مطالعه در محل مسجد اختصاص یافته است که اقدام ارزشمندی است.

 تربیت هنرمندهای ارزشی

مشاور وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی با بیان این که هنر بخش دوم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است ، گفت: شعار ما این است که هنر باید برای تعالی باشد. هنر می بایست در راستای پاسداشت ارزش ها باشد. تربیت هنرمند در مسجد وظیفه ما نیست اما تربیت هنرمند ارزشی ، هنرمند متعالی ، هنرمندی که جامعه را به سمت ارزش ها هدایت کند ؛ وظیفه کانون های فرهنگی هنری است.

 وی در ادامه افزود: امسال افتخار داشتیم که در ١٢ بهمن و ساعت ٩:٣٣ دقیقیه ، همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) ٤٠ هزار نفر از بچه های مسجد به طور همزمان سرود انقلابی اجرا کردند . البته نهادهای مختلفی در انجام این فعالیت همکاری کردند که لازم می دانم همه آنها تقدیر و تشکر کنم.

 حجت الاسلام ارزانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته اند در عرصه های خوشنویسی، تئاتر، فیلم و انیمیشن و بسیاری از هنرهای ارزش محور هستند ، فعالیت موثری داشته باشند.

 تعامل بچه های مسجدی کشور در عرصه فضای مجازی

ارزانی، فضای مجازی را بخش سوم فعالیت مساجد عنوان کرد و گفت: امروز، فضای مجازی یک حقیقت است.  رهبر انقلاب فرمودند، که من اگر امروز رهبر نبودم، فضای مجازی را انتخاب و در آن عرصه فعالیت می کردم. این سخن مقام معظم رهبری نشان دهنده حساسیت این فضا است.

 وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری در عرصه فضای مجازی فعالی های ارزشمندی تاکنون داشته اند. تعامل و ارتباط بچه های مسجدی سراسر کشور بایکدیگر اتفاق خوبی است که محقق شده است. بچه های مسجدی می توانند ایده های خلاقانه خود را در سامانه سحاب مسجد  بارگذاری کنند تا تعامل با سایر بچه مسجدی ها شکل گیرد. 

 ارتباط مومنین مسجدی کشور با سایر کشورها

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فضای بین الملل به عنوان چهارمین عرصه فعالیت كانون های فرهنگی هنری مساجد است ، گفت: از دل جامعه اسلامی ، مومنین و افرادی که در مساجد حضور دارند باید بتوانند با مومنین سایر کشورها ارتباط برقرار کنند تا کلام ناب اسلام را به سایر نقاط برسانند.

 وی در تشریح فعالیت های بین المللی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:  اعضای کانون های منتخب به کشورهای لبنان و عراق داشتند. براساس تفاهم نامه ای که در عتبات عالیات در جهت ارتباط موثر مساجد بایکدیگر به امضا رسیده است.

 رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در انتهای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: در جریان سفرهای استانی که داشتیم ؛ اولین و مهم ترین خواسته بچه های مسجدی سراسر کشور این است که دیداری محضر مقام معظم رهبری داشته باشند. بیش از ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بچه های مسجدی از ٢٥ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور تقاضای دیدار با مقام معظم رهبری را دارند.

 

ارسال نظرات