برخی از مناطق خدمات شهری خرم آباد شرایط مناسبی ندارد

رییس کل دادگستری لرستان گفت: در برخی از مناطق خدمات شهری در شرایط مناسبی قرار ندارند و به نظر می‌رسد کار به درستی در شهرداری پیش نمی‌رود که این موضوع زیبنده شهر خرم‌آباد نیست و در این شهر با این همه ظرفیت گردشگری باید وضعیت را به گونه‌ای ایجاد کنیم که گردشگران جذب شوند‌.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۴۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جعفر بدری در جلسه حفاظت از ارضی ملی که با حضور شورای قضایی استان، مدیر کل منابع طبیعی، مدیر کل جهاد کشاورزی، شهردار خرم‌آباد و برخی مدیران ارشد استان در دادسرای خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: باید دستگاه ها نظارت کننده از تمام ظرفیت خود برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: صیانت از اموال عمومی یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی است و باید جلوی تبیعض و سو استفاده از اختیارات با استفاده از پشتیبانی نهادهای نظارتی، امنیتی و دستگاه قضایی گرفته شود.

 

رییس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: مجازات‌ها باید خسارات بر منابع عمومی را جبران کند و در این راستا مجازات‌های جایگزین حبس را اعمال شود و این اقدام شدنی است و باید  دستگاه‌ها نظارت کنند تا این مهم به درستی انجام شود.

بدری اظهار داشت:باید مجازات جایگزین تعیین شود و البته دستگاه‌های متولی نظارت بر اجرای  دقیق حکم  نظارت کنند.

وی گفت: در ایام تعطیلات پایانی سال همه دستگاه‌ها باید در آمادگی کامل برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی داشته باشند تا جلوی تخلفات مخصوصا تغییر کاربری‌ها گرفته شود.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: در چهارشنبه پایان سال باید نظارت و مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد بروز خسارات نباشیم.

بدری بیان کرد: بایدیک دوره آموزشی برای بنگاه‌های املاک برای ساماندهی معاملات ملکی و خودرو برگزار شود همچنین ارجاع به داوری در قراردادهای فروش خودرو و املاک باید دیده شود.

وی گفت: در برخی از مناطق خدمات شهری در شرایط مناسبی قرار ندارند و به نظر می‌رسد کار به درستی در شهرداری پیش نمی‌رود که این موضوع زیبنده شهر خرم‌آباد نیست و در این شهر با این همه ظرفیت گردشگری باید وضعیت را به گونه‌ای ایجاد کنیم که گردشگران جذب شوند‌.

رییس کل دادگستری لرستان اظهار داست: خیابان‌های اصلی و ورودی شهر وضعیت خوبی ندارند، این در حالیست که مرکز شهر در همه جای کشور مورد توجه قرار دارد اما شرایط شهر خرم‌آباد خوب نیست و مردم از وضعیت آسفالت خیابان ها راضی نیستند.

بدری بیان کرد: اولویت های شورای شهر معلوم نیست و وظیفه شورای شهر تصویب طرح ها و سیاست گزاری ها برای انجام بهتر خدمت به شهر و شهروندان است و حق ندارد در کارهای اجرایی شهر دخالت کند چون شهردار مسوول است.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: کودکان زیادی در خیابان های اصلی شهر به تکدی گری مشغولند و به نظر می رسد که علت اصلی آن نیز فقر و فشار اقتصادی است که این کودکان را مجبور کرده در زمستان های سخت در خیابانها برای بدست آوردن کمترين چيز دست نیاز بسوی ديگران دراز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تکدی‌گری آسیب‌هایی جدی را متوجه كودكان ميكند، گفت: اولا فرصت تعلیم و تربیت را از افرادی که باید در سن کودکی سنگ بنای علم و دانش را بگذارند سلب می‌کند و ثانیا آنها را در معرض مخاطرات قرار ميدهد و ممكن است مورد انواع سوء‌استفاده‌ها قرار می‌گیرند.

 

رئيس شورای قضایی استان با اظهار نگرانی از افزایش شمار کودکان متکدی در استان بویژه شهر خرم آباد گفت : هر چند پدیده تکدی‌گری کم و بیش در تمام کشور های جهان حتی کشورهای پیشرفته‌‌ی دنیا هم دیده میشود ، اما مناطق فقیر و محروم به میزان بیشتری با این مشکل اجتماعی روبرو هستند.

 

بدری افزود: اگر جلوی تکدی‌گری کودکان گرفته نشود ممکن است آنان در آینده به سمت ارتکاب جرم و جنایت‌های مختلف سوق داده شوند و دادگاه ها با حجم بزرگی از متخلفین و مجرمین مواجه خواهند شد.

 

وی بیان کرد: بارها گفته ام مبلمان و چهره شهری از نگاه روان شناسی اهمیت زیادی دارد و بر رفتار شهروندان تاثیر مستقیم دارد هرچه چهره شهرها شاداب تر باشد بر روحیه ساکنان شهر و یا حتی مسافران و گردشگران  تاثیر مثبت نهاده و باعث به وجود آمدن نشاط در آنها می شود، اما این مسائل در شهرهای استان اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد .

 

نماینده عالی دستگاه قضا در استان بیان کرد: متاسفانه شهرداری ها و نهاد های حمایتی برای جلوگیری از افزایش متکدیان خیابانی برنامه ای ندارند و در این زمینه مانند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های دیگر تنها به دادن شعار اکتفا کرده اند ، گرچه قانون مجازات اسلامی ایران موضوع تکدی‌گری را جرم شمرده و مجازات‌هایی را برای افرادی که به آن اقدام می‌کنند، پیش بینی کرده ولی تا زمانی که به علل تکدی گری توجه نشود و راهکارهای مناسب و عملی در دست اقدام قرار نگیرد اقدامات قضائی نتیجه بخش نخواهد بود متاسفانه به نظر می رسد بیشتر تصمیمات دولت در حالت های احساسی گرفته می شود و متاسفانه برای اجرای صحیح قانون راهکارهای عملی اعمال ارائه نمیگردد و با گذشت مدت کوتاهی اجرای قانون به فراموشی سپرده می شود.

 

وی  گفت: البته از این مسئله نباید غفلت کرد که متاسفانه در برخی مناطق  تکدی گری برای عده ای به یک حرفه مبدل شده و به صورت یک شغل پر درآمد در آمده است، این یک معضل اجتماعی است و برای حل آن نیاز به اطلاعات درست و دقیق و بررسی زمینه های موضوع است که علل گرایش حرفه ای به تکدی گری چیست و برای حل آن چه راهکارهایی باید ارائه شود.

 

بدری افزود: در زمینه مبارزه با تکدی گری حرفه ای نیز در استان کار درستی صورت نگرفته و هنوز این موضوع برای متصدیان امور اهمیت ندارد، در صورتی که جدی نگرفتن موضوع و عدم مبارزه موثر با آن خطرات اجتماعی فراوانی را شاهد خواهیم بود.

 

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: هر چند تکدی‌گری بیشتر به عنوان یک مشکل اجتماعی ريشه در فقر و شرايط بد اقتصادي خانواده‌ها دارد و كودكان يتيم، بی‌سرپرست، پیرمردان و زنان سالخورده که هیچ‌گونه منبع عایداتی ندارند، به دلیل نبود امکانات حمایتی در خیابان‌ها دست به تکدی‌گری می‌زنند تا نیازمندی‌های ضروری خود را تامین کنند؛ اما این موضوع حالا در استان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و گداهای حرفه‌ای و مهاجر بر تکدی‌گران عادی افزوده شده‌اند.

 

وی افزود: عده زیادی بی سرپرست در جامعه ما زندگی می کنند شهرداری و بهزیستی  می توانند با تهیه مکان زندگی برای آنها این عده را از سطح شهرها جمع آوری نموده و اندکی فضای شهر را ساماندهی کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان در پایان از مامورین انتظانی و شهرداری خواست متکدیان حرفه ای و اشخاصی که به صورت حرفه ای از کودکان برای گدایی استفاده می کنند را شناسائی و به مراکز مربوطه معرفی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات