خرم آباد باز هم معطر به عطر خوش شهادت شد / از والفجر ۸ و محرم، مهمان داریم

شهدا سرافرازانه رفتند تا ما عزتمندانه زندگی کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۲۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، یکشنبه 19 اسفند و در سالروز شهادت امام علی النقی (ع) ، شهر ما خرم آباد ،  میزبان لاله ها بود ، ساعات اولیه صبح ، مصلی الغدیر خرم آباد ، مملو از حضور مردمی بود که عاشقانه خود را برای تشییع پیکر مطهر دومهمان 21 و 25 ساله از عملیاتهای  والفجر 8 و محرم رسانده بودند.

شهدای گمنام که با آمدنشان به استان ما ، دوباره رایحه خوش شهادت را در فضای استانمان پراکندند و حالا مردم  اینگونه عاشقانه همچون پروانه به گرد شمع وجودشان می چرخیدند و هر یک تلاش میکردند تابوت آنان را بگیرند و برای لحظه ای هم که شده روح ،جسم و تمام وجودشان را به آن متصل کنند تا بلکه حضورشان را به شهدا ، پررنگ تر نشان دهند.

چه غرور انگیز بود دیدن این صحنه های زیبای حضور  و چه زیبا بود همگام شدن با شهدا در کنار مادران شهدا که آنها هم محفل ما را نورانیت بخشیدند.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان از روزها قبل خود را برای استقبال از این مهمانان بهشتی آماده کرده بود ، سیل جمعیت به راه افتاد و من هم در میان این سیل خودم را به تابوت سراسر نور شهدا رساندم و دوشادوش خواهران ، تابوت را به محل تدفین رساندیم و چقدردیدنی و به یاد ماندنی بود شور و شوق جوانان در این مسیر و استقبال پرشور دانشجویان، اساتید و اقشار مختلف مردم در این مهمانی و مگر می شود شهدا قدم بر دیده ما بنهند و مردم به رسم قدردانی نیایند ؟

اگر امروز در اوج عزت و سرافرازی زندگی میکنیم و با امنیت قدم برمیداریم ، خون شهدا و از جان گذشتگی های آنان به ثمر نشست و نتیجه اش آرامش امروز ما شد ، شهدایی که از شیرین ترین دارایی خود گذشتند و در مقابل ددمنشان مردانه و شجاعانه ایستادند و با ریختن خون پاکشان ، به دشمنان فهماندند که تا آخرین قطره خونشان در برابر آنها خواهند ایستاد و حالا این ماییم که نباید اجازه دهیم یاد و خاطره آن دلاورمردان رشید ، فراموش شود و تا روز قیامت نگذاریم گرد فراموشی بر شجاعتهایشان بنشیند و تا ابد روایتگر دلاوری هایشان باشیم و اگر اینگونه بود، فقط گوشه کوچکی از دین خود را به شهدا ادا کردیم.

ای لاله های پرپر ، خوش آمدید و قدم بر دیدگان ما نهادید و باعث افتخار ما شدید که 19 اسفند را به روزی به یاد ماندنی برای ما مبدل کردید ، یاد همه شهدا و شهدایی را که در سال 97 بر روی دست مردم استان لرستان تشییع شدند زنده کردید.

حالمان بهتر میشود یاد کنیم از دیگر شهدایی که استان لرستان در سال 97 مفتخر به حضورشان شد ، شهید " هادی الماسیان " از شهدای حادثه تروریستی اهواز ، شهدای مدافع وطن " سید نورخدا موسوی و عبدالرضا بروجی" شهدای مدافع امنیت،  "جابر بیرانوند و سرباز وظیفه اهل خوزستان " نجم الدین باوی " شهید "عباس معظمی گودرزی " ، " علی ترک " و "محمد هداوند ". روحشان شاد ، یادشان گرامی و  راهشان پر مسافر باد.

یادداشت / فاطمه شاکرمی

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار