برگزاری یادواره 75 شهید پایگاه عاشقان شهادت یزد

مراسم بزرگداشت 75 شهید پایگاه عاشقان شهادت به همراه یاد و خاطره سرداران شهید «حسن انتظاری»، «اصغر انتظاری» و «سیدمحمد ابراهیمی» در یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۸۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مراسم بزرگداشت ۷۵ شهید پایگاه عاشقان شهادت و یاد و خاطره سرداران شهید «حسن انتظاری»، «اصغر انتظاری» و «سیدمحمد ابراهیمی» شامگاه ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه گنبد سبز واقع در خیابان مهدی برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم به همراه سخنرانی و مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت، برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، حسن انتظاری در سوم فروردین ماه سال ۱۳۴۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد. وی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و ۲۲ اسفندماه ۱۳۶۳ با سمت فرمانده محور و گردان امام علی (ع) در سوسنگرد به شهادت رسید.
اصغر انتظاری ۱۵ تیر ۱۳۳۸ متولد شد سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. وی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۵ یا سمت فرمانده گردان در جریزه مجنون به شهادت رسید.
سیدمحمد ابراهیمی معاون عملیاتی تیپ مستقل ۱۸ الغدیر، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۴۱ در شهرستان انار دیده به جهان گشود. پس از عضویت در سپاه و گذراندن دوره آموزش نظامی در پادگان شهید بهشتی یزد (باغ خان) به منطقه کردستان اعزام شد و با جانفشانی تمام به دفع اشرار و ضدانقلاب پرداخت.
سرانجام پس از شرکت در ده‌ها عملیات در جبهه‌های غرب و جنوب و دو بار مجروحیت، در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره در ساعت ۹:۱۰ صبح به شهادت رسید؛ تنها فرزند وی بنام سید علی محمد، ۲۰ روز پس از شهادت پدر دیده به جهان گشود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات