پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان برگزار شد+تصاویر

پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان با حضور مردم پرشور، بسیجی، ورزشکار و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۵۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، در پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان گفت: شهید مسیحی شهید ورزشکار جز مومنین با شگاه قائم شهرستان بندرعباس از بچه های نخبه این استان بود، این شهید در حین بازی، بازی را ترک کرد و اذان گفت و نماز خواند.

مرادی، ادامه داد: شهدای ما پرورش شدگان پدران و مادران با کفایتی هستند، شهدا در عمل درس  سبک زندگی اسلامی را به ما آموختند، در محفل شهدا هستیم حد اقل اعلام کنیم که به یاد شهدا هستیم .

وی، افزود: حضور در مجلس شهدا و یادواره شهدا افتخاری است که نصیب همه ما شده است، مردان بزرگ و شهدای ما بعد از شهادتشان هم باعث برکت و افتخار برای کشور و همه مسئولین و مردم هستند ما در زمان حیاتشان فقط گوشه ای از زندگی آنها را توانستیم درک کنیم و خیلی از ابعاد وسبک زندگی اسلامی  و معنوی آنها هنوز ناشناخته مانده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهدا زنده هستند و بین ما هستند ناظر براعمال ما هستند، ما باید قدردان شهدا و مهر و محبت آنها باشیم که به طور مستقیم و غیر مستقیم نثار ما کردند.

 سردار میرزایی مدیر کل محترم حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان، گفت: مقام شامخ شهیدان و شهدا دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام را سپاس می گویم، شهدا همه ورزشکار بودند واز این میدان ورزش بهره برده وبه اوج رسیدند.

سردار میرزایی، افزود: یکی ازبهترین ها  در جهان ورزش بودند، اگر از نظر جسمی و آمادگی جسمانی در اوج نبودند نمی توانستند عرض رودخانه اروند را که 700 متر بود شنا کنند، هم آمادگی جسمی  و هم آمادگی روحی و معنوی بالایی را داشتند، شهیدان دانستند که باید توی زمین خودشان بازی کنند نه دشمن، شهیدان دانستند که توپ را نباید به دشمن پاس بدهند.شهدا در صحنه جنگ پس از شهادت به عرش رسیدند.

وی، ادامه داد: دست پدر و مادر شهدا را باید بوسید که این شهدا را پرورش داده اند که ما در این مکان جمع بشویم و به آنها افتخار کنیم، مقام معظم رهبری استان هرمزگان را استان خط شکن نام بردند.

مدیر کل محترم حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان، گفت: الان صحنه جنگ  عوض شده جنگ اقتصادی هست دشمن اراده کرده، جمهوری اسلامی را به زمین بزند ما با تاسی از شهدای انقلاب اسلامی و با پشتیبانی از ولایت فقیه این اجازه را به دشمن نمی دهیم، ما باید صحنه را بشناسیم و خوب عمل کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای ورزشکار تقدیر و قدردانی شد.

 

 

ارسال نظرات