یادداشت/

پاک‌دست بودن مسوولان بیانگر حفظ و حراست راه شهدا

حفظ و حراست از راه شهید یعنی پاک دست بودن و دوری از تجمل و اشرافی‌گری که به بلای خانمانسوز بعضی از مدیران و مسوولان تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۲۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در یادداشتی که به مناسبت ۲۲ اسفند ماه روز شهید نگاشته است مطالبی در خصوص جایگاه شهدا و وظیفه ما در برابر آن‌ها را ذکر کرده که در ذیل می‌خوانیم.

شهید و شهادت از واژگانی هستند که با هیچ چیزی قابل توصیف نیستند و شهادت بالاترین لطفی است که خدای متعال فقط به انسان‌های صالح و شایسته عنایت می‌کند.

۲۲ اسفند به نام روز شهید نامگذاری شده است، فرصتی است که یاد و نام و راه این انسان‌های خدایی را گرامی بداریم.

به همین مناسبت چند نکته را به اختصار از قلم می‌گذرانم.

بسیار واضح و مبرهن است که همه مردم مدیون شهدای عزیز هستند و باید با تمام وجود و با عمل و حقیقی راه و سیره آن‌ها را حفظ و حراست کنیم، اما این نگاه نباید آلوده به ریاکاری و تزویر باشد.

در بسیاری از برنامه‌ها و جلسات معمولاً به ساحت قدسی شهدای گرانسنگ عرض ارادت و ذکر نام می‌شود، ضمن تایید این کار خوب که وظیفه همه است، اما باید مراقبت کرد که به یک عمل عادی و صرفاً تشریفاتی تبدیل نشود.

ذکر و یاد نام شهید باید همراه با عمل باشد و آن ادامه سیره و اهداف بلند آسمانی آن انسان‌های بزرگ و بی‌مانند است.

ادامه راه شهید یعنی اجرای عدالت، مبارزه با ظلم، تبعیت از ولایت و رهبری، ایستادگی و مقاومت در مقابل کفر و استکبار و طاغوت که همه این‌ها را از اسوه‌های خود یعنی سیره و سنت پیامبر عزیز اسلام و ائمه طاهرین آموخته‌اند.

طی طریق در مسیر شهدا یعنی عمل به وظیفه و مسوولیت‌شناسی که یادگار خود شهداست و عمل به توصیه و سفارش شهید یعنی خدمت صادقانه مسوولان به مردم و خانواده‌ی شهداء که شهدا برای آرامش و به سعادت رساندن آن‌ها از همه هستی خود گذشتند.

حفظ و حراست از راه شهید یعنی پاک دست بودن و دوری از تجمل و اشرافی‌گری که به بلای خانمانسوز بعضی از مدیران و مسوولان تبدیل شده است.

همه باید بدانیم که اگر در خط شهدای عزیز حرکت نکردیم و اهداف بزرگ و متعالی آن‌ها را نادیده گرفتیم قطعاً دچار عذاب الهی و خُسران فراوان خواهیم شد و نباید فراموش کنیم که ما به شهدا و خانواده شهدا مدیون و بدهکار هستیم.

یاد و نام همه شهدای گرانسنگ بالاخص شهدای مظلوم کردستان را گرامی می‌داریم و از خدای سبحان طلب می‌کنیم که ما را از ادامه دهندگان حقیقی راه آن‌ها قرار دهد که فردای قیامت شرمسار روی آن‌ها نباشیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات