جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)خبر داد؛

بذرپاشی،کودپاشی وکپه کاری 1359هکتار از مراتع استان توسط سپاه انصارالمهدی (عج)

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)،ازاجرای بذرپاشی،کودپاشی وکپه کاری 1359هکتار از مراتع استان زنجان با همکاری اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان توسط سپاه انصارالمهدی (عج)خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۲۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،ابوالفضل طهماسبی در دیداربا مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری استان بابیان اینکه هدف ازاجرای این طرح،احیای منابع طبیعی است،گفت:حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ی همگانی است و برای مدیریت زمین و جنگل باید با بسیاری از دستگاه های مرتبط تعامل داشته باشیم تا میزان خسارت به طبیعت را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه به عنوان یک اهرم کمک و بازوئی برای تمام فعالیت های اجتماعی  ، اقتصادی و سیاسی قلمداد می شود و تمام دستگاهها و ارگان ها به ظرفیت این دستگاه در فعالیت های یاد شده اعتقاد و اعتماد دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)از آمادگی سپاه انصارالمهدی (عج) برای همکاری همه جانبه در راستای حفظ منابع طبیعی خبر داد وتصریح کرد: همکاری منابع طبیعی و  سپاه یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی بوده و سپاه به عنوان کمک کار و حامی منابع طبیعی آمادگی در جهت انجام پروژه های مختلف منابع طبیعی را دارد.

طهماسبی به ضرورت ایجاد فرهنگ مناسب برای حفظ محیط زیست در بین مردم اشاره کرد وافزود: یکی از اقدامات اساسی برای رفع مشکلات زیست محیطی، ارتقای فرهنگی عمومی است که این فهم نیازمند آموزش در تمام سطوح است.

این مسئول ادامه داد: ما نیازمند آنیم که حفاظت از محیط زیست به صورت یک گفتمان غالب درآمده و آگاهی‌های زیست محیطی به یکی از معارف عمومی مبدل شود تا مشکلات و آسیب های محیط زیست، نگرانی عمومی را سبب شده و یکایک افراد جامعه در قبال آن احساس مسئولیت نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در ادامه با قدردانی از همکاری ومشارکت همه جانبه ی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج)استان اظهار کرد:به همت بسیج سازندگی ودر راستای کنترل سیل و روان آب های سطحی وحفظ وتقویت پوشش گیاهی،اقدامات لازم در 16 نقطه ی استان اجرا شده است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وپیشگیری از تخریب منابع طبیعی تصریح کرد:در راستای تحقق این مهم،150 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ی ملی به موضوع آبخیزداری ومنابع طبیعی در سال 98اختصاص خواهد یافت.

وی به افزایش هرساله ی تعامل وهمکاری سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری استان با بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) اشاره کرد وگفت:امیدواریم بتوانیم به عنوان مجریان این طرح وبا کمک بسیج سازندگی ،در سال 98نیز کارنامه ی موفقی داشته باشیم.

ارسال نظرات