نماینده ولی فقیه در استان:

مسئولین مشکل روستای مرادآباد دیناران را رفع کنند

درپی بارش‌های چند روز گذشته در استان تنها پل ورودی روستای مرادآباد دهستان دیناران از توابع شهرستان اردل بر اثر طغیان رودخانه تخریب و راه ارتباطی مردم این روستا با جاده اصلی و روستاهای اطراف به صورت کامل قطع شده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۳۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پس از وقوع این حادثه اهالی روستا موضوع را در تماس تلفنی به نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد  اطلاع دادند و حجت الاسلام و المسلمین نکونام هم پس از شنیدن این خبر به همراه جمعی از مسئولان استان در این روستا و محل وقوع حادثه حاضر شدند و از نزدیک وضعیت پل تخریب شده و راه ارتباطی مردم را بررسی و به مسئولان بر رفع هر چه سریعتر این مشکل اساسی تاکید کردند و مقرر شد ظرف کمتر ۲۴ ساعت راه ارتباطی مردم روستا با جاده اصلی برقرار شود  تا درآینده اقدام اساسی برای ساخت پل روستا انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری سپس با عبور از جریان آب رودخانه خود را به محل سکونت روستائیان رساندند و با جمعی از اهالی این روستا دیدار و به بررسی مشکلات دیگر مردم این روستا پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در جمع اهالی روستای مراد آباد گفت: الحمدلله خداوند تبارک و تعالی را سپاس‌گذار هستیم در این ماه رجب ماه عبودیت ماه بندگی پروردگار ماه انجام وظایف ماه فرصت برای اعمال صالح و در یک کلام ماه فرصت نزدیک شدن به خداوند تبارک وتعالی – ماه رجب این است- این توفیق نصیب شد که حداقل به یک استغاثه پاسخ بدهیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: من الان مدتی است که فریاد استغاثه شما را می‌شنوم و مرتب زنگ می‌زنید و پیامک می‌دهید و به تعبیری ناله رسایی دارید که ما راه رفت و آمدمان به شهر قطع است و این پل را آب برده است و با این مشکلاتی که ما الان مشاهده کردیم مواجه هستید، ما برای یک بار آمدیم دیدیم و طبعا شما هر روز با این مشکل مواجه هستید و باید از این مسیر عبور کنید و به شهر رفت و آمد داشته باشید و مایحتاجتان را تامین کنید و استغاثه به حقی است، یعنی فریاد شما کاملا فریاد حقی است که خداوند امروز توفیق داد حداقل بتوانیم بیایم ببینیم از نزدیک که اوضاع چجور است که آن چه را هم که دیدیم حاکی از مشکلات زیاد شما است.

وی گفت: حالا ما فکر می‌کردیم مسئله فقط راه است و دیشب که [برای هماهنگی سفر امروز] صحبت شد آقایان استانداری گفتند همه مسئولان را بگوییم بیایند، ما گفتیم نه فقط مسئله راه است؛ اما حالا که آمده ایم این جا می‌بینیم شما با برق مشکل دارید، با تلفن مشکل دارید، با آب مشکل دارید، با مدرسه مشکل دارید، در همه این مسائل شما با مشکل مواجه هستید. حالا درست است که جمعیت‌تان کم است؛ اما باید نیازهای شما برطرف شود.

نکونام اظهار کرد: صداوسیما واقعا شما مشکل دارید و ما می‌بینیم بر روی پشت بام‌های شما ماهواره و لانه فساد در خانه شما باشد این واقعا دردآور است، می‌بینیم شما از هر جهت دچار مشکل هستید و حالا مثلا به خاطر این که جمعیت شما کم است باید اینجور در محرومیت باشید و این انصاف نیست و نباید اینجور باشد بالاخره باید زمینه‌ای ایجاد کرد که مشکلات شما مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ما کاری از دست‌مان بر نمی آید جز همین که بیاییم این جا و از نزدیک مشکلات را ببینیم و مسائل شما را منتقل کنیم و به مسئولان بگوییم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تشکر می‌کنم از حضرت آقای بهرامی امام جمعه محترم که چندین دفعه آمده‌اند این‌جا و برگشته‌اند و جناب آقای فرماندار عزیز و تلاش‌گر که ما می‌بینیم چندین دفعه آمده‌اند این‌جا و خودشان هم گفتند که چندین دفعه این راه را درست کردند، ولی باز آب  برده است و دیگر مسئولان عزیز از شهرستان زحمت کشیدند و آمده اند و عزیزان از استان لطف کرده‌اند و تشریف آوردند، هم دستگاه راه هم دستگاه هلال احمر هم مدیریت بحران آمده‌اند و عزیزان دیگری که عرض کردیم که ما گفتیم نمی‌خواهد و نیایند که آمادگی داشتند مسئولان را بفرستند بیایند و ازنزدیک ببینید؛ از شهرستان هم عزیزانی حضور دارند.

امام جمعه شهرکرد خواستار رفع مشکل روستای مرادآباد دیناران شد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امیدوار هستیم حداقل این رفت و آمدهای این نوبت ان‌شاءالله این عرصه را به فضل پروردگار فراهم کند که یک نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد؛ اول کاری که حداقل همین الان صورت بگیرد این پل را با این سرعت فعلا کاری نمی شود کرد، اما راه [آب] را ببندند و آن قسمت را حداقل جناب آقای فرماندار و دستگاه‌ها  عنایت کنند جلوی آن آب را بگیرند، حالا فعلا آب کم است و آن مقدار پلی که الان طرف بالا است جوابگوی این آب است که قسمت آن طرفش بسته شود که آب هدایت شود به همین سمت و حداقل این راهی که هست باز شود تا ان‌شاءالله دنبال کنیم و من هم دنبال می‌کنم که به طور اساسی ان‌شاءالله برای همیشه یک راه حل درست پیدا شود و یک جایی که طبعا در دسترس باشد و بهتر بتواند به روستا دسترسی داشته باشد پلی احداث شود که در آینده با این مشکل شما مواجه نشویم، حالا من هم دنبال می‌کنم به آقایان هم می‌گویم که ببینیم چه کاری می‌شود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مسئله تلفن را حتما می‌گوییم و جناب آقای فرماندار هم دنبال می‌کند و این تلفن ثابت لازم است و باید حل شود.

وی ادامه داد: صداوسیما را هم دنبال می‌کنیم که بالاخره این مشکل حل شود، مخصوصا که آقای فرماندار گفتند که تنها این روستا نیست؛ بلکه چندین روستا مثل این روستا هست که همه آن‌ها را باید به شکل اساسی ببینند و مشکل‌شان را حل کنند، بالاخره صدا و سیما حتما باید در این جهت خدمت‌رسان باشد و امکانات استفاده از رسانه‌ملی را برای مردم فراهم کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: برق را واقعا جای تاسف است، که چرا تا الان برق ثابت در روستا نیست و مردم می‌گویند دو سه روز است برق نیست و نباید این طور باشد و حالا چون امروز ما آمده‌ایم این جا برق را وصل کردند به هر حال یک چیز ضروری برای زندگی است و نباید قطع شود و مرتب باید متولیان به این جا سر بزنن و مسئله را رسیدگی کنند که شاهد قطعی برق در این منطقه نباشیم.

این مقام مسئول گفت: مشکل آب را هم که به این شکلی که مردم می‌گویند یک چشمه کم آب و یک لوله کشی مختصر و یک مخزن کوچک یک متر در یک متر و بهداشتی هم که نیست این را حتما باید با مسئولان مربوطه صحبت کرد که مشکل را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مسئله مدرسه هم که چاره‌ای نیست و فعلا باید با همان شبانه‌‌روزی بگذرانید چون فعلا چاره‌ای نیست.

وی گفت: مسئله جاده هم که شما به آسفالت نزدیک هستید و فقط یک مسافتی تا ورودی روستا است که جاده‌اش هم نسبتا بد نیست؛ اما در زمستان یک مقدار مشکل دارد که با یک شن‌ریزی بخشی از مشکل را حل می‌کند که امیدواریم در آینده زمینه‌ای فراهم شود که زیرسازی بهتری و آسفالت  انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: شما تولید کننده هستید و از ظرفیت ارزشمند گندم و دام و  منابع طبیعی بکر برخوردار هستید و به فضل پروردگار ما دنبال می‌کنیم که مشکلات تا جایی که می‌شود به زودی حل شود، البته با مشکلاتی که امروز کشور دارد  به زودی که می‌گوییم ظرف امروز و فردا و این ماه و آن ماه نیست ولی ما دنبال می‌کنیم که در آینده نزدیک یک مقدار حداقل مشکلات شما کاهش پیدا کند.

وی گفت: منطقه انصافا منطقه خوبی است، منطقه زیبا و منطقه گردشگری است و الان همین جایی که ما نشسته‌ایم چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و طبعا تابستان آن هم خیلی زیبا و قابل توجه است، در هر صورت ما از این که خداوند توفیق داد خدمت شما برسیم شاکریم.

امام جمعه شهرکرد افزود: واقعیت من مردّد بودم که بیایم یا نیایم، چون چندتا برنامه هم داشتیم و برای امروز هم برنامه‌ریزی کرده بودیم؛ ولی نگران بودم که چکار بکنم، بیایم یا نیایم. در عین حال استخاره کردم آیه عجیبی آمد « وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُکَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ »این آیه عجیب که خداوند می‌فرماید «هر کس عمل صالح انجام بدهد ما جبران می‌کنیم» چه عمل صالحی بهتر از این گره‌گشایی از مردم؛ بعد از این استخاره احساس کردم لازم است این حرکت را انجام بدهم لذا ده‌ونیم دیشب تصمیم گرفتیم که بیایم یعنی تا ده‌ونیم شب اصلا تصمیم نداشتیم این‌جا بیایم و مردّد بودیم چون اول هم با آقای بهرامی که صحبت کردم ایشان توضیحاتی دادند و پشیمان شدم و گفتم خب این کار و مشکلی است که فعلا با آمدن ما دردی را دوا نمی‌کند و گفتم باید موقعی برویم که بشود مشکل را حل کنیم با این حال که توضیح را شنیدم  آرام نگرفتم و استخاره کردم و این آیه آمد که در سوره عنکبوت است احساس کردم که وظیفه است بایدبیایم.

وی در پایان از راه و شهرسازی و راهداری نیز خواست که به کارها سرعت ببخشند و راه ارتباطی مردم تا غروب روز بعد باز شود.

ارسال نظرات