امام‌جمعه اردکان:

بافت تاریخی اردکان ظرفیت جهانی‌شدن را دارد

امام‌جمعه اردکان: بافت تاریخی اردکان بعد از مرکز استان پیوسته‌ترین بافت تاریخی است و این ظرفیت و قابلیت ثبت ملی و ثبت جهانی دارد.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۶۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، میلاد باسعادت حضرت امام علی (علیه‌السلام) را تبریک گفت و به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: ما بر این باوریم که ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌تواند گره‌گشای کار ما در دنیا و آخرت باشد.
وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و فصل بهار، گفت: با دیدن سبز وزنده شدن درختان و زمین باید به یاد محشر و روز قیامت باشیم. اگر انسان عبرت گیر و آگاه باشد هر نوروزی و هر فصل بهاری که می‌بیند قیامت را تجربه می‌کند. با آمدن بهار، زندگی‌ها عوض می‌شود ما هم تلاش کنیم که خود را تغییر دهیم.
امام‌جمعه اردکان افزود: خوب است همان‌گونه که تقویم کهنه را کنار می‌گذاریم اگر اخلاق بد و یا گناهی داریم و یا کینه، خصومت و رفتار زشتی داریم آن‌ها را نیز کنار بگذاریم.
وی گفت: در شب عید هرچه می‌توانیم با محرومین و گرفتاران همدردی کنیم. اگر ما هوای یکدیگر را داشته باشیم خدای متعال نیز عنایات و توجهات خود را بیشتر شامل حال ما خواهد کرد.
حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به حضور مسافران نوروزی در شهر اظهار داشت: تلاش کنیم که از مسافران نوروزی خوب استقبال کنیم و فرهنگ دینی، معنوی، اصالت و نجابت اردکانی‌ها را نشان بدهیم و با آن‌ها برخورد شایسته داشته باشیم.
وی افزود: مسئولان هم باید تلاش کنند در سال جدید به موضوع گردشگری رونق بیشتری بدهند. امروز گردشگری به‌عنوان یک صنعت پاک و پرسود و کم‌هزینه مطرح است. بافت تاریخی اردکان بعد از مرکز استان پیوسته‌ترین بافت تاریخی است و این ظرفیت و قابلیت ثبت ملی و ثبت جهانی دارد. این اقدام، تلاش و کوشش و همراهی همه مسئولین و مردم عزیز را می‌طلبد. ثبت جهانی آثار زیادی برای رونق اقتصادی شهر دارد.
امام‌جمعه اردکان گفت: در کنار اهمیت دادن به گردشگری و استقبال از مسافران نوروزی باید به ارزش‌های دینی و معنوی و اخلاقی هم توجه بشود و ما مبلغ خوبی برای تبلیغ فرهنگ دینی مردم اردکان و بخصوص در موضوع حجاب و عفاف و اهمیت به نماز باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: یکی از مطالب مهمی که ایشان عنوان کردند این بود که؛ ما در شناخت دشمن خودمان که آمریکاست دچار اشتباه نمی‌شویم. آمریکا، اسرائیل و حتی بعضی از کشورهای اروپایی تمام امکانات و توانایی‌های خود را بر ضد ملت ایران بسیج کرده‌اند و تهاجم حداکثری از خود نشان دادند و ما هم اگر با بسیج نیروهای خود تهاجم حداکثری داشته باشیم سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا را به نام خودمان ثبت خواهیم کرد و این شیطان بزرگ را از پا درخواهیم آورد.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که؛ مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما افرادی در داخل از خودی‌ها نباید به بهانه اختلاف‌نظر باهم دشمنی کنند. ایشان تصریح کردند؛ اگر درباره تصویب لایحه‌ای اختلاف‌نظر وجود دارد نباید همدیگر را به دشمنی و همراهی با دشمن متهم کنند. اختلاف‌نظر نباید عامل دشمنی و عامل وصل کردن به دشمن بشود.
وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به عراق گفت: این سفر دستاوردهای مهمی برای هر دو ملت و دو دولت به ارمغان آورد. این عزتی که امروز ملاحظه می‌کنیم ثمره ایستادگی و مقاومتی است که هر دو کشور و هر دو ملت و هر دو دولت در برابر استکبار و داعش داشته است و مدیون خون شهدای عزیز مدافع حرم است.
خطیب جمعه اردکان تصریح کرد: امروز کشور عراق ظرفیت بسیار مهمی برای کشور ما در موضوع دور زدن تحریم‌هاست. کشور ما در تحریم‌های سختی به سر می‌برد و می‌تواند با تعامل با کشورهای همسایه ازجمله عراق این تحریم‌ها را دور بزند و وضعیت اقتصادی را رونق بدهد. گردشگری و زیارت از دیگر ظرفیت‌هایی است که بین دو ملت وجود دارد. برداشته شدن روادید موجب گسترش ارتباطات دو کشور می‌شود.
وی در پایان گفت: با تکیه‌بر اتحاد بین کشورهای مسلمان و کشورهایی که نظام اسلامی و استقلال ما را به رسمیت شناخته‌اند می‌توانیم در برابر تمام هجمه‌های استکبار ازجمله تحریم‌های اقتصادی بایستیم و مقاومت کنیم و از این پیچ سخت انقلاب عبور کنیم.
ایام البیض و آغاز اعتکاف، تبریک سالروز ولادت حضرت امام جواد (علیه‌السلام) و گرامیداشت سالگرد ارتحال یادگار حضرت امام راحل مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید احمد آقا خمینی و همسر مکرمه حضرت امام (ره) از دیگر مطالبی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات