پیشگیری، آموزش و الزام راه مراقبت از کودکان در چهارشنبه سوری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:برای مقابله با اینگونه حوادث باید سه اصل پیشگیری، آموزش و الزام را رعایت کنیم اما متاسفانه خانواده‌‌ها تنها به مبحث الزام بسنده می‌‌‌کنند.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۰۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عباس پزشکی امروز در نشست خبری که با محوریت حوادث چهارشنبه آخر سال در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه در سالیان اخیر آیین چهارشنبه سوری که یکی از مراسم‌‌های باستانی کشور است، توسط عده‌‌ای به مراسمی خطرناک تبدیل شده و سالانه تعداد زیادی جوان در این حادثه آسیب می‌‌بینند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 132 نفر در مراسم چهارشنبه سوری آسیب دیدند، افزود: از این تعداد متاسفانه هشت نفر دچار قطع عضو شده و ۱۹ نفر نیز فوت کردند که بیشتر آن‌ها را نو‌جوانان و جوانان تشکیل داده بودند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: برای مقابله با اینگونه حوادث باید سه اصل پیشگیری، آموزش و الزام را رعایت کنیم، اما متاسفانه خانواده‌‌ها تنها به مبحث الزام بسنده می‌‌‌کنند. 

پزشکی با اشاره به این موضوع که خانواده‌‌ها باید عواقب استفاده از مواد منفجره را برای کودکان شرح دهند، اظهار کرد: علاوه بر شرح دادن عواقب باید افرادی را که از این‌‌گونه حوادث آسیب‌‌دیده را به آن‌‌ها نشان دهیم و به جوانان خود یادآوری کنیم که این‌‌گونه اقدامات باعث آسیب رساندن به خانم‌‌های باردار، افراد سالمند و بیماران قلبی و عروقی شده و حتی ممکن است جان آن‌‌ها را به خطر اندازد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در چهارشنبه ‌‌سوری یکی از نزدیکانمان دچار حادثه شد در گام اول ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و سپس با شماره‌‌های ضروری 115 ،125 و در صورت نیاز 110 تماس گرفت. 

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: علوم پزشکی لرستان در راستای درمان افرادی که دچار سوختگی شده‌‌اند، ۶ تخت مراقبت‌‌های ویژه سوختگی را به مجموعه درمانی خود اضافه کرده که برای تهیه هر کدام از این تخت‌‌ها حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

پزشکی در پاسخ به سخنان مطرح شده توسط پلیس راهور که آمار فوتی‌‌ها را در مراکز درمانی استان بالاتر از حد نرمال  کشور گزارش کرده بود، یادآور شد: مراکز درمانی استان امکانات موردنیاز جهت درمان آسیب‌دیدگان سوانح رانندگی را دارد اما علت اصلی این آمار، حادثه‌‌خیز بودن جاده‌‌های استان است.

وی با اشاره به این موضوع که نظام ارجاع در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌‌آباد آغاز‌‌ شده و در سال آینده به دنبال اجرای آن در همه مراکز درمانی استان هستیم، بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این برنامه تمام تلاش خود را انجام داده‌‌ایم و در همین راستا در سال آینده بیش از تا ۶ گروه فوق تخصصی به کادر درمانی استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات