مسئول ستاد بحران سپاه مازندران خبر داد؛

اعلام آمادگی سپاه کربلا برای ساخت و تحویل 500 واحد مسکونی طی سه ماه

بخشی گفت: سپاه کربلای مازندران آمادگی کامل خود را به منظور ساخت 500 واحد مسکونی طی سه ماه، ساماندهی حریم رودها و احداث دیواره بتنی رود خانه ها اعلام می دارد.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۸۲
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول ستاد بحران سپاه کربلای مازندران در گفتگویی با اشاره به عظمت و همت بسیجیان و پاسداران این سپاه، در یاری به مردم نیازمند و حادثه دیدگان سراسر کشور، بحران شدت بارندگی، سیل و طغیان اخیر مازندران که از 27 اسفند در استان مشکل و اختلال ایجاد کرد را در برابر اراده امدادی خدماتی و کمک رسانی به موقع و بی وقفه مجاهدان سپاه و بسیج ناچیز دانست.

سرهنگ پاسدار جواد بخشی ضمن بیان اینکه سپاه کربلا با گسیل تمام ظرفیت لجستیگی و نیرویی بسیجیان و پاسدارانش تا عادی شدن شرایط زندگی در نقاط حادثه دیده، کنار و همراه مردم عزیز خواهد ماند، گفت: سپاه کربلای مازندران آمادگی کامل خود را به منظور ساخت 500 واحد مسکونی طی سه ماه، ساماندهی حریم رودها و احداث دیواره بتنی رود خانه ها اعلام می دارد که مسلتزم باور دولت به توان سپاه برای واگذاری این مهم با در اختیار گذاردن امکانات، مصالح و منابع می باشد.

وی با استناد به دستور فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح مبنی بر خدمات رسانی به موقع، همه جانبه و شایسته به آسیب دیدگان استانهای مازندران و گلستان به منظور کاهش تلفات و یاری و همدردی با مردم، به بزرگی و عمق حادثه اشاره و افزود: به همین جهت 5 استان سمنان، گیلان، تهران بزرگ، اردبیل و زنجان در کنار گروه مهندسی 47 سلمان نیروی زمینی سپاه در قالب استانهای معین مازندران مشخص، که ظهر امروز فرماندهان آنان برای تعیین وظائف و چگونگی اجرای امر در این استان حاضر شده تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم حادثه دیده رافراهم سازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از ایجاد خسارت و تخریب 100% به 546واحد مسکونی، تخریب 6 دهنه پل اصلی، 60 دهنه پل فرعی، تخریب و آسیب به 430 کیلومتر راه اصلی، تخریب 1850 کیلومتر راه فرعی، آسیب به 180 واحد دامداری و ... با برآورد بالغ بر 1214 میلیارد تومان و همچنین در بخش کشاورزی 550 میلیارد تومان خسارت در استان خبر داد و از آمادگی سپاه کربلا برای احداث، بهسازی و اجرای برنامه ها خدمات رسانی به مردم مازندران، در صورت موافقت دولت یادکرد.

سرهنگ پاسدار بخشی با اشاره به اینکه در صورت موافقت و همکاری دولت با سپاه، ظرف سه ماه، احداث واحدهای مسکونی تخریبی در سطح 10 شهرستان مازندران به مرحله بهره برداری خواهد رسید، اظهارداشت: در مناطق بالادست استان مانند بهشهر، گلوگاه، چهاردانگه، دودانگه و سوادکوه بارش برف و باران خسارت زیادی به ابنیه و راه های مواصلاتی وارد کرد که با تلاش فرماندهان نواحی سپاه کربلا اقدامات اولیه بازگشایی برقرارگردید که در صورت همکاری دولت با تخصیص منابع، مصالح و امکانات شرایط استاندارد سازی راه ها توسط سپاه انجام می شود.

مسئول ستاد بحران سپاه کربلا با یادآوری اینکه پس از وقوع سیل و طغیان بلافاصله 200 پاسدار و بسیجی به شهر و مرکز بحران که بیشترین خسارات را داشت ( کیاکلا درشهرستان سیمرغ ) عزیمت کردند افزود: با توجه به اینکه سپاه کربلا امداد رسانی به موقع و موثر به مردم را مهم می داند،  از همان آغازین ساعت وقوع حادثه، عملا فعالیت های امدادی و خدمات رسانی به مردم را آغاز کرد و در همین راستا ابتدا برای نجات جان مردم، همه ساکنین کیاکلا را به وسیله جت اسکی و قایق به نقطه امن انتقال داد.

سرهنگ بخشی با اشاره به کارگیری از توان لجستیکی سپاه از قبیل؛ 10 دستگاه کامیون، بیل مکانیکی، لودر و ... از پیگیری برای حل مشکلات کلان حادثه خبر داد و گفت: با ایجاد این حادثه، برق، آب، تلفن و موبایل منطقه مربوطه دهها ساعت قطع بود که مردم برای جابجایی در شهر کیا کلا از میدان شهید کشوری تا میدان حضرت ولیعصر(عج) را با قایق و جت اسکی طی می کردند.

وی در تشریح عمق حادثه و عملیات امدادی سپاه در جمع کمیته اطلاع رسانی سپاه کربلا، از گرفتاری 752 روستای مازندران در برفی به ارتفاع 1 تا یک و نیم متر خبر داد  که سپاه و بسیج به منظور نجات مردم اقدام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها