خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

تحریم مراکز امدادی نشان از خوی وحشی دولت آمریکا دارد/ جوانان در گام دوم انقلاب استکبار را سرشکسته‌تر از قبل خواهند کرد

امام جمعه شهر چمران گفت: در گام دوم انقلاب، جوانان، آمریکا و استکبار را سرشکسته‌تر و مایوس‌تر از قبل خواهند کرد. اندک مخالفان شعار مرگ برآمریکا ساده لوحانی هستند که فقط زیر لگد دشمن از خواب بیدار می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۱۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: این روز را به ملت بزرگ ایران تبریک گفته و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هسته‌ای را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: به آمریکا و اروپا می‌گوییم خواب تضعیف شدن و تعطیلی فناوری هسته‌ای خوابی تعبیر ناشدني است. بدانند قلب فناوری هسته‌ای هرگز از فعالیت نخواهد ایستاد، انرژی که نسل‌هاي امروز و فردا و عزت آنان مرهون وجود آن است به هیچ بهایی معامله نخواهد شد.

خطیب جمعه شهر چمران عنوان کرد: صنایع دارویی، کشاورزی، دریایی و باقی صنایع که نیاز اساسی به این انرژی و فناوری دارند و اتفاقا بر خلاف بُعد انسانی مورد تحریم استکبار واقع شدند، یک نیاز اساسی و حیاتی برای امروز و نسل‌هاي آتی است.

هاشمی متذکر شد: در گام دوم انقلاب، جوانان، آمریکا و استکبار را سرشکسته‌تر و مایوس‌تر از قبل خواهند کرد. اندک مخالفان شعار مرگ برآمریکا ساده لوحانی هستند که فقط زیر لگد دشمن از خواب بیدار می‌شوند.

وی با بیان اینکه تحریم مراکز امدادی نشان از خوی وحشی دولت آمریکا دارد، گفت: ساختار تحریم دارویی و هواپیمایی که با جان هزاران انسان ایرانی سر و کار دارد یعنی انسانیت و بشریت در دولت آمریکا و همچنين اروپا مرده است. با این تحریم‌ها این دولت‌های داعش‌پرور درصدد نسل‌کشی هستند.

امام جمعه شهر چمران بیان کرد: سیل اخیر نشان داد آمریکا جز شماتت برای ملت ایران کاری نکرده است، آمریکا حساب‌های هلال احمر را بست که برای هزاران انسان آسیب دیده در این اوضاع هیچ کمکی نرسد، اما غافل از اینکه این ملت توانی دارد خروشان‌تر از سیلاب‌ها و آن هم همدلی و کمک‌رسانی به همدیگر است.

هاشمی تأکید کرد: منتظران آمریکا و اروپا منتظران سراب هستند، دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بداند اروپایی که با آمریکا یک هزار و 45 میلیارد یورو مبادلات تجاری دارد و با ایران 15 میلیارد یورو با کدام حساب ایران را بر آمریکا ترجیح دهد. البته سياست‌هاي غیر انسانی به آنها چنین جراتي نمی‌دهد.

وی افزود: امروز ساده لوحی است که گمان شود ایران در موضع نیاز به آنان است، قدرت پوشالی آمریکایی که برای منطقه 7 تریلیون دلار خرج می‌کند که رئیس جمهورش شبانه از ترس به عراق بیاید قابل قیاس با قدرت روز افزون انقلاب اسلامی نیست.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: امروز جبهه مقاومت یکه‌تاز میدان مبارزه با استکبار و در همه میادین پیروز شده و آمریکا و اسرائیل و اروپا را ذلیلانه از عراق، سوریه، لبنان و ... خارج کرده و در آینده نزدیک در گام دوم انقلاب اقتدار واقعی و جهان شمول این نظام توحیدی و انقلابی به واقعیت خواهد پیوست.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها به تصمیمات اخیر در مورد نحوه خدمات‌دهی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر اظهار کرد: خدمات سرپايي و اورژانس با نرخ و تعرفه دولتی و با دفترچه‌های تامین اجتماعی و سلامت در بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، ان‌شاءالله این گام مبارکی در ایام سال جدید و مقدمه عیدی بزرگ‌تری باشد.

وی گفت: صنایع پتروشیمی منطقه سرانه زیادی در حدود 135 میلیارد تومان به تهران می‌دهد و درآمد بیمارستان نیز حدود 37 میلیارد تومان است. صنایع با این سرانه و درآمد می‌تواند ساليانه یک بیمارستان در منطقه بسازد.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: صنایع منطقه با دادن تنها 2 میلیارد تومان از این مبالغ هنگفت که نصیب کشور می‌کند می‌تواند این بیمارستان را برای بهره‌برداری مناسب جمیع اقشار مختلف مردم قرار دهد. بیمارستان معرفی بندر ماهشهر محل رجوع جمعیت نیم میلیونی چند شهرستان شده است و در صورت ايجاد این ظرفیت قطعاً هم بار درمانی تقسیم خواهد شد و برکات عظیم آن نصیب مردم با یک تعرفه واحد بین دو بیمارستان خواهد شد و ما مصرانه منتظر این عیدی هستیم که مردم را به ویژه قشر مستضعف را خوشحال خواهد کرد.

هاشمی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان‌المعظم گفت: این ماه فرصت مناسبی است که بتوانیم از این روزهای نورانی برای رشد معنوی خودمان و آباد کردن دلمان استفاده کنیم و زمینه درک ماه مهمانی خدا ماه مبارک رمضان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در این ماه معظم برادران و خواهران را به ویژه جوانان عزيز را به خواندن مناجات شعبانیه سفارش می‌کنم. میلاد نورهای الهی ماه شعبان حضرت سید الشهداء ابا عبدالله الحسين (ع) و زین العابدين (ع) و ابا الفضل العباس (ع) و همچنين نور ازهر الهی و موعود منتظر (عج) را تبریک عرض می‌کنم. 

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: سید و سالار شهيدان حضرت امام حسین (ع) الگوی دفاع از دین و ارزش‌ها و اهداف الهی تا پای جان است. این روز که به نام پاسدار نامیده شده را به پاسداران جان برکف که این روزهای عیدشان را ایثارگرانه و به دور از خانواده برای کمک به هموطنان تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم.

هاشمی در پایان اضافه کرد: پاسدار، بسیجی، جانباز و ارتشی نشان دادند برای دفاع از انقلاب و ملت تا کجا ایستاده‌اند و اين علت دشمنی و تخریب آنان است که دشمن از آنان می‌ترسد و قدرت آنان را می‌داند و مردمی بودن آنان برای دشمن مایوس کننده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها