خدمت به مردم در اسلام موقعیت ممتازی دارد/ ضرورت تلاش مسئولان برای حل مشکلات

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: خدمت به مردم، در تعالیم آسمانی اسلام، از موقعیت ممتازی برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۲۴۴۲۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

 حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت :کمک به مردم جهت رفع نیازهای مادی آنها، جایگاه بسیار مهمی از دیدگاه اسلام دارد، تا آنجا که اگر طالبان سیر و سلوک و عرفان این مرحله را پشت سر نگذارند، به کمال نمی رسند.

وی افزود: سالکان عرفان معتقدند که کمک به فقرا و نیازمندان قلب و روح انسان را روشن کرده، موجب قرب الی الله می شود در این میان آنچه ورای تمام تفاوت ها ، انسانها را نسبت به هم متعهد و مسئول می نماید، همنوع بودن آنهاست . به عنوان مثال ، در زلزله بم شاهد بودیم که انسانها از طبقات اجتماعی مختلف ، ادیان و ملیت های گوناگون بواسطه همدلی با همنوعان خود به کمک زلزله زدگان شتافتند. یکی از مهمترین دلایل اینکه ما نسبت به همنوع همدلی داریم مثال بحرانهای طبیعت است .

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز  عنوان کرد: سیل ، زلزله ، قحطی ، طوفان های مهیب بیماری های سخت ،همه در تاریخ بارها رخ داده اند.عمل مردم نشان داده که نسبت به این مسائل بی تفاوت نبوده اند و سعی داشته اند که با ارائه آنچه متعلق به آنهاست چه مادی و چه معنوی کمکی به این افراد آسیب دیده بکنند و ثابت کردند که از آنها حمایت می کنند و نسبت به آنها علاقه مندند وبه هیچ وجه آنهارا فراموش نمی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به روحیه الگوگیری و تقلیدپذیری مردم به خصوص نوجوانان و جوانان، اقدام افراد مشهور و شناخته شده در سطح جامعه به امور انسان دوستانه تأثیر بالایی در رواج این فرهنگ انسانی و اسلامی در جامعه دارد.

 

لرستانی  گفت: خدمت به مردم، در تعالیم آسمانی اسلام، از موقعیت ممتازی برخوردار است ؛امام صادق عليه السلام  می فرماید: كسى كه به فكر برآوردن نياز برادر مؤمن مسلمان خود باشد، تا زمانى كه در فكر نياز او باشد، خداوند در كار نياز وى باشد  وامام كاظم عليه السلام  نیز می فرمایند: خدا را در زمين بندگانى است که براى رفع نيازهاى مردم مى كوشند . اينان در روز قيامت در امان هستند.



وی افزود: به طور قطع باید گفت که در هیچ کشوری مساعدت مردمی در حوادث به مانندایرانیان نیست که این مسئولیت پذیری و تعهد در کشور عزیزمان ممتازبوده ویک عمل پسندیده وفوق العاده است

لرستانی با بیان اینکه کمک به مردم سیل زده یک وظیفه همگانی در جامعه است و حضور مردم و مسئولان بویژه سپاهیان ونیروهای بسیجی و ارتشیان غیور و نیروهای انتظامی بار دیگر همبستگی و اتحاد خود را به جهانیان بهخصوص به آمریکاییان که مدعی دروغین حقوق بشر هستند نشان داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز بیان داشت: یکبار دیگر چهره جنایتکارانه آمریکا در سیل اخیر نشان داده شد، چرا که حساب های جمعیت هلال احمر را در دنیا بستند تا کسی نتواند به سیل زدگان کشورمان کمک کند و این امر چهره فاسد و خبیث آمریکا را بر ملا کرد.


وی ادامه داد: آنها که دلداده غرب هستند بدانند چهره دولتمردان غربی در سیل اخیر ایران نشان داده شد وباید بدانند فقط با تکیه بر ظرفیت های داخلی ومدیریت صحیح و یکپارچگی است که می توان مشکلات را پشت سر گذاشت. لذا همه مسئولین باید تمام تلاش خود را در جهت کمک رسانی ورفع مشکلات به آسیب را درسرلوحه کارهای خود داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات