خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

جریمه 25 میلیاردی متخلفین در پایان طرح ويژه نوروزي تعزیرات حکومتی استان همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بازرسی با اشاره به بازرسی از یک هزار و 284 واحد صنفی از محكومیت بیش از 25 میلیارد ریالی متخلفین در طرح ویژه نوروزی تعزیرات حكومتی همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۶۰۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷

جریمه 25 میلیاردی متخلفین در پایان طرح ويژه نوروزي تعزیرات حکومتی استان همدانعلیرضا حسن‌پور در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حكومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف كنندگان، طرح ویژه نوروزی با همكاری سازمان‌ها و نهادهای ذیربط از قبیل دادستانی، سازمان صمت، دامپزشکی و... از اول اسفند ماه 97 شروع و تا 16 فروردین ماه 98 ادامه یافت.

وی اضافه کرد: در این طرح از یک هزار و 284 واحد صنفی بازرسی و986 فقره پرونده تشكیل شد و متخلفین بیش از 25 میلیارد ریال در طرح ویژه نوروزی تعزیرات حكومتی همدان محکوم شدند.

وی افزود: دراین طرح عملیاتی نظارت بر رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا و مجتمع‌های خدماتی بین راهی و کشف، ضبط و معدوم‌سازی بیش از 480 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف، 380 کیلوگرم مرغ فاسد و حدود 60 کیلوگرم ماهی فاسد صورت گرفت که در این راستا 10 رستوران و مرکز تهیه غذا پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به نظارت و بازرسی بر مرغ‌فروشی‌ها عنوان کرد:با توجه به گرانفروشی و عدم رعایت موارد بهداستی تعداد 6 واحد مرغ فروشی تعطیل و پلمب شد.

وی ادامه داد: در این خصوص هفت واحد مرغ فروشی که اقدام به کشتار مرغ به صورت غیربهداشتی و خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کرده بودند طی رسیدگی سریع و تشریفات قانونی متهمین به پرداخت بیش از 8 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

حسن‌پور ابراز داشت: دو واحد کشتارگاه صنعتی در سطح استان به علت تقلب و عدم رعایت موازین بهداشتی بالغ بر 855 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی و پلمب یک واحد تولیدی کیک و کلوچه به علت عدم کسب پروانه تولیدی و نداشتن مجوز بهداشتی در شهرستان بهار، کشف و ضبط 73 تن شکر احتکار شده نیز از دیگر اقدامات بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به کشف و ضبط 3 هزار و 181 کیسه آرد که به مقصد استان‌های غربی کشور در حال حمل و قاچاق بود، گفت: کشف و ضبط 510 تن ذرت دامی خارج از شبکه به ارزش 7 میلیارد ریال در نهاوند که با ارز دولتی وارد شده بود و متهم به‌جای توزیع در واحدهای دام و طیور که با احتکار در انبار قصد فروش آزاد آن را داشت.

وی یادآور شد: بیش از 70 تن برنج خارجی بی‌کیفیت و نزدیک به تاریخ انقضاء و مهلت مصرف که توسط افرادی به طرز ماهرانه در کیسه‌های برنج 20 کیلویی و 10 کیلویی سایر مارک‌ها و با نام برنج مرغوب که قصد عرضه به بازار مصرف را داشتند و نیز 18 تن برنج عرضه خارج از شبکه کشف و ضبط شد.

 حسن‌پور با اشاره به کشف و ضبط مقدار 22 هزار لیتر نفت گاز قاچاق تصریح کرد: کشف و ضبط 95 تن کود شیمیایی و عرضه خارج از شبکه،  کشف و ضبط 15 هزار و 960 نخ سیگار قاچاق، 500 کیلوگرم مواد محترقه به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات بود.

وی با اشاره به کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق عنوان کرد: کشف و ضبط 149 رأس دام سبک و سنگین قاچاق و کشف عرضه خارج از شبکه یک هزار و 500 کیلوگرم گوشت برزیلی از دیگر اقدامات در طرح نوروزی بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به نظارت و بازرسی بر واحدهای قنادی و شیرینی‌پزی و کشف و ضبط مقادیری مواد غذایی فاسد و تعطیلی و پلمب یک کارگاه شیرینی‌پزی در ملایر به علت تخلفات بهداشتی، گفت: نظارت و بازرسی بر بازار میوه و تره بار نیز منجربه  پلمب و نصب پرده سه واحد صنفی شد.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی بر آرایشگاه‌های زنانه خاطرنشان کرد: در این خصوص یک واحد صنفی به علت گرانفروشی تعطیل و پلمب شد.

حسن‌پور در پایان ضمن تقدیر از مردم عزیز كه با اعلام به موقع تخلفات صنفی ما را در انجام این ماموریت یاری كردند، یادآور شد: تلفن 32523442 اداره کل، تلفن گویای 124 سازمان صنعت، معدن وتجارت و تارنمای t135.ir  برای اعلام تخلفات صنفی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات