خبرهای داغ:
یک آزاده میانه ای:

در طول هفت سال اسارت؛ حتی یک بار هم ستاره ها را ندیدم

یک آزاده میانه ای در دیدار با مسئولین سپاه میانه با اشاره به مشقت ها و آزارهای رژیم عراق در طول دوران اسارتش، اظهار کرد: نیروهای صدام، حسرت هوای تازه و دیدن ستاره های آسمان را بر دل هایمان گذاشتند.
کد خبر: ۹۱۲۶۲۷۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمان بخشعلی زاده با بیان اینکه در طول هفت سال اسارت حتی یکبار هم آسمان را ندیدم، گفت: اولین شبی که آمدم میانه، چندین ساعت فقط به ستاره ها می نگریستم.

   وی از سختی های دوران اسارتش گفت و ابراز داشت: من از اسیر بودنم ناراحت نیستم، آنها سختی هایی بود که به هر نحوی بود تمام شد اما دیدن برخی از ایثارگران و رزمندگانی که پس از جنگ نتوانستند رزمنده بودن خود را حفظ کنند و فریفته پست و مقام شده و آخرتشان را به دنیا فروختند، روحم را بسیار آزار می دهد.

   بخشعلی زاده افزود: آنجایی که ما بودیم متاسفانه اکثر بازجویی کنندگان، افرادی ایرانی بودند حتی از همشریانم و قاتلان شهید جمشید سرانجام در بینشان بود و دیدن این خیانت های یک ایرانی به کشورش، برایم بسیار دردآور بود.

   وی با اشاره به خودفروشی برخی از بازرسان صلیب سرخ، تصریح کرد: برخی از این بازرسان از سوی رژیم بعثی، تطمیع می شدند و حقایق را وارونه گزارش می کردند.

   مقصود گروسی یکی دیگر از آزادگان نیز که قریب 9 سال در اسارت بوده است، سخت ترین دوران اسارتش را سالهای پس از پذیرش قطعنامه عنوان کرد و گفت: کمبود غذا را با روزه گرفتن و شکنجه های زندان را با ورزش تلقی کردن، راحت تر تحمل می کردیم اما انتظار کشیدن برای آزادی و بازگشت به وطن واقعا سخت و طاقت فرسا بود.

   وی از خوبی های اسارتش گفت و اظهار کرد: این اسارت فرصتی را فراهم ساخته بود تا از هم سلولی هایمان، بسیاری از هنرها را فراگیریم به نوعی که زبان انگلیسی را بهتر از زبان مادری، می خواندیم و صحبت می کردیم و برخی با کمک اساتید دانشگاه و مهندسان بازداشت شده، توانسته بودند به 7 زبان رسمی دنیا مسلط شوند.

  مسئولان میانه به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام سجاد(ع) سرور آزادگان عالم، با دو تن از آزادگان شهرستان میانه دیدار کرده و از مقام شامخ آنان تجلیل کردند.

   حجت الاسلام حسن امیرنژاد در این دیدار، عظمت، عزت و اقتدار کشور را مدیون صبر و استقامت اسرا و جانبازان دانست و گفت: دشمن در مقابل این صبر، ایثار و استقامت آنان، کاملا عاجز بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار