خبرهای داغ:
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس:

احداث 3 سد برای کنترل سیلاب در میاندوآب ضروری است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث 3 سد باروق، سیمینه رود و آجرلو برای کنترل سیلاب در میاندوآب ضروری است.
کد خبر: ۹۱۲۶۷۵۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

 جهانبخش محبی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه با اشاره به اینکه میاندوآب سومین شهر استان و یک شهر صنعتی است، اظهار کرد: هم اکنون در شهرک صنعتی میاندوآب از ۱۷۰ تولیدی،۶۹ واحد فعال وجود دارد و در کنار آن هم واحدهای فعالی در مسیر میاندوآب به تبریز و ارومیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی حیثیت ما است، افزود: اگر مرحله دوم تکمیل شهرک صنعتی را شروع کنیم؛ خیلی بهتر می شود؛ می توان با پرداخت تسهیلاتی برخی واحدهای نیمه فعال را نجات داد.

محبی نیا از افتتاح واحد پتروشیمی در تیر ماه نیز خبر داد و گفت: در کنار آن با راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی و کارخانه تولید خودروهای هیبریدی می توانیم شاهد رونق اشتغال در شهرستان باشیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس به موضوع جاده سرچم اشاره کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات اعم از محورهای مواصلاتی و آب در بخش ها؛ ایستگاه راه آهن از دیگر موضوعات اساسی در شهرستان است.

محبی نیا بر لزوم احداث سیل بند در روستاهای پایین دست رودخانه سیمینه رود میاندوآب اشاره کرد و گفت: اگر تغییر اقلیم و دوران ترسالی شروع شده باشد در آن صورت سیل می تواند یکی از بزرگترین تهدیدات در آذربایجان‌غربی باشد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس، افزود: سیمینه رود میاندوآب سد ندارد و 4 هزار هکتار از اراضی پایین دست سیمینه رود زیر آب رفت و نزدیک ۳۲ میلیارد تومان خسارت زد.

وی افزود: احداث سه سد باروق، سیمینه رود و آجرلو برای کنترل سیلاب ضروری است.

محبی نیا توجه به بخش درمان، گردشگری با اجرای طرح ساماندهی رودخانه زرینه رود، ایجاد پارک نهال و استادیوم ورزشی را از دیگر موضوعات مطروحه در میاندوآب عنوان کرد و خواستار توجه ویژه به این موضوع شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات